Handledstatuering - hur ont gör det?
Jag har gått i snart 1 år nu och haft tatuering i tanken, men fegar att boka tid varje gång för jag är så osäker på hur ont det kommer göra! Motivet i fråga är två textremsor som ska gå runt handleden (funkar inte på något annat ställe) som förmodligen inte är en tatuering som tar lång tid, men ändå. Har nog en rätt så hög smärtgräns, men vill ändå veta lite hur det känns eftersom den går runt handleden, har inga tatueringar sen tidigare så detta blir den första isåfall! Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig av smärtinfo? :)
*känner mig som världens största fegis*
Smärta är så otroligt individuellt så det är ju omöjligt att avgöra hur det kommer kännas för just dig, men jag tyckte inte att handleden var någon big deal. Om det dessutom är en relativt liten tatuering du ska göra och du är lite pirrig inför den så borde du vara adrenalinhög nog genom hela processen för att bli bedövad. ;)
Klart det kommer göra ont, det gör det ju alltid, men det kommer vara värt det. ;)
Min tatuering på handleden gjorde inte alls ont. Det kändes litegrann men gjorde verkligen inte ont. Men det är som sagt individuellt.
Jag har några varv runt handleden, det som gjorde lite ont var på benet/knölen på ovansidan av handleden och närmast handen på undersidan.
Jag var också nojig över att det skulle vara ett väldigt smärtsamt ställe, men de var inte så farligt, skulle helt klart göra om det. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Ah men då har jag fått lite kött på benen iallafall! :) Tack! Är nog såpass modig så tror nästan jag ska gå ner till tatueraren idag och snacka lite med dem med så att min tanke är möjlig att utföra :)
Låter bra. :) Det är så snyggt med handleds tatueringar. :)
Ja jag känner med det! :D Har ju som sagt ett motiv som verkligen KRÄVER att det ska gå runt något för att det ska lyckas :)
Jag har två stycken . jag tyckte dom kändes lite men inte en smärta man inte står ut med. Go for it!
Stay true stay you
Jag tatuerade mig igår och kan säga att folk glömmer så snabbt hur ont det faktiskt gör! Idag kan jag knappt minnas hur det kändes, men när jag satt där igår var det verkligen som en vibrerande skalpell som skar i mig (INTE skönt)! 😂 Så jo, det gör ont! Handleden sa tatueraren är ett av de svårare ställena att tatuera just för att huden är så tunn och svår att sträcka ut, fast det säger ju inte så mycket om hur ont det gör just där.
Text är nog inte lika farligt som långa streck och outlines dock, så det borde du klara. :) Det roliga var att min tatuerare sa att hon skulle göra ett kors på en snubbe, men efter första strecket så svimmade han. De gjorde ett nytt försök, men efter andra strecket svimmade han igen! Det slutade med att han gick därifrån med bara tre streck istället för ett kors. 🤪
#8 Visst glömmer man delvis hur ont det gjort, men så farligt har jag aldrig tyckt att det varit.. Man får komma ihåg att smärta är väldigt individuellt. När jag gjorde min första tatuering (överarmen) så var jag förvånad över att det inte gjorde ont alls.
#9 Självklart, men att det inte alls gör ont tror jag endast är något som folk säger när de inte minns hur det känns. 😛 Eller så får de en liten tatuering gjord på ett ställe som inte är lika känsligt. Det behöver ju inte göra jätteont på alla, men det gör mer eller mindre ont i alla fall (vore konstigt annars med tanke på att det är en nål som går ner under huden).
Såhär dagen efter kan jag säga "det var inte så farligt", för jag minns inte riktigt smärtan. Däremot vet jag att jag tyckte det gjorde svinont med outlines och speciellt när hon gick över ifyllda ställen för att göra highlights. 🧟♂️
Har gjort tre på handlederna. Gjorde inte ont alls, bara lite obehagligt. Men såklart individuellt :)
Kan tillägga att jag har knappt något underhuds fett på det området (pga sjukdom) Har inte så hög smärtgräns heller . Så klarar jag tre så klarar du av det ;)