Färg eller black&grey
Hej!
Jag sänder ut en fråga till er som är tatuerade eller ska tatuera er. Hur bestämde ni er för om eran tatuering skulle vara i färg eller gråskala? Jag har inga tatueringar ännu, men håller på att planera min första. (Kommer säkert dock dröja ett tag tills jag gör den.) Och jag har väldigt mycket beslutsångest över om jag kommer vela göra den i färg eller black&grey. Finns det några för- och nackdelar med att göra i färg eller svartvitt, förutom att man hört fall om folk som fått allergiska reaktioner av färgen?
Kram 🙂
Har både färg och blackwork. Hur jag valde? Motivet fick bestämma.
Min kommer att bli i färg, motivet blir bättre. Den görs till veckan…
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
Ni har aldrig haft ett motiv som kunde göra sig snyggt både i färg och black&grey? Brukar tatueraren ha en åsikt när man kommer till frågan?
Mina blommor hade kunnats göras i black and gray, men jag ville ha dom i färg.
Jag har påbörjat min ena sleeve med en cupcake i pastell färger och kommer snart påbörja min andra sleeve med ytterligare en tatuering i färg. Jag personligen gillar färg mer och gillar att man kan göra det så feminint. 😃
Sedan brukar den röda färgen vara den som folk "reagerar" mest på när det gäller allergi. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jag har en rosa diamant och en text i svart, tyckte att diamanten skulle bli bättre i färg och det skulle annars förstöra min grund-idé.
Känn efter hur du känner inför färg, är du en person som måste matcha alla färger? Då kan det vara smart att fundera noga över vilka färger osv. samt som #5 skriver att allergi kan uppstå (närsom, om inte första gången så kanske 2 eller 10).
Jag kommer att hålla mig till b&g i forts. med enstaka färg detaljer då färg övertiden kan bli blurrigt, utsmetat, allergiska reaktioner uppstår lättare samt att det bleks mer och kan bli svåra färgkombinationer i både motivet och matchen med kläder!

Jag bestämde färg när jag skulle börja med mina lårtatueringar. För att motivet blir väldigt mycket snyggare i färg. Sen så brukar inte mina lår utsättas för så mycket sol så de kommer inte bli solblekta heller.
Men tatuerar jag mina axlar/överarmar någongång så kommer jag välja B&G då de utsätts för mycket sol och jag tycker färgtatueringar blir fula väldigt mycket snabbare i sol än B&G. Jag kommer givetvis försöka undvika sol vare sig det är färg eller B&G, men just axlar lyckas jag bränna varenda sommar tyvärr hur försiktig jag än är.
Just allergiska reaktioner är jag inte så rädd av mig att få, jag har inga allergier förutom lite känslighet mot ägg. Den jag har börjat med låret som är i färg känns mycket bättre än mina vader som motivet bara är svart på, vaderna så står tatueringar ut litelite vilket det inte gör på låret. Så jag är rätt lugn gällande färg 🙂
- Medarbetare på studier.ifokus
Innan jag började skaffa tatueringar så var jag 100% säker att jag skulle skaffa massor med färgglada tatueringar.
När jag så fyllde 19 år och skaffade min första tatuering så blev den black and grey för att jag föredrog motivet så, sedan har det inte blivit en enda färgglad tatuering på min kropp! 🙂
Jag har dock planerat in en lite mer färgglad tatuering på min katt, eftersom att hon var en otroligt färgglad katt (till sättet, hon var svartvit) haha 😃
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Jag ska definitivt ha mina i färg. Tycker både det är mer feminint och roligare. Jag är en väldigt glad person, vilket jag tycker att färgtatueringar representerar väl. 😃
Jag tycker att det är snyggare med b&g på tatueringar, och att sedan ha smådetaljer i färg. Har ni reflekterat över det? C:
Jag är själv inte i ålder för tatueringar, det är bara min åsikt. Har *hosthost* kollat på alldeles förmånga bilder. No life liksom.
Jag kommer troligtvis bara ha blach & grey och möjligtvis rött, för jag tycker pastell är för mesigt för mig, vill ha lite hårtare stuk på tatueringarna. Hittils gjort black& grey, det passar till alla kläder och skuggningarna ser snyggare ut.
Tyvärr tenderar rött att blekna snabbast av alla, så en påfyllning får man räkna med förr eller senare…