Helix piercing
Det kan vara ganska individuellt. För mig har själva det ytliga såret varit läkt inom ett par veckor, men brosket har varit ömt i upp till ett år efteråt. Dock kan jag tillägga att mina var gjorda med pistol och det kan ju försämra läkningen avsevärt. Är din gjord med kanyl hos en riktig piercare har du större chanser till att det läker snabbt och fint. Men ofta får man räkna med att brosket kan vara ömt i några månader.
Finns de som aldrig läker. De som läker efter några månader men som med jämna mellanrum blir infekterade. De som verkar bra ett par veckor för att sedan bli väldigt problematiska och de som läker på några veckor.
Jag tog min med pistol och det tog då 6 veckor, eller… Jag tog ut läkörhänget efter 6 veckor för det fortfarande var ömt, och bytte till ett smalare örhänge, och då blev det bra. Läkörhänget sitter väldigt tight eftersom brosk är så stelt, å man kanske kan ta ut den efter 5 veckor även om den fortfarande är öm.
3 det är en av anledningarna till varför man inte ska ta med pistol.
För mig tog det ca 3 mån. Ömmade och krånglade ett bra tag men när d väl var över så kändes den inte alls. Min nya forward helix gjorde jag i mars och den krånglade någon månad men nu här jag bytt till en kortare stav o då har den blivit mycket bättre.
Stay true stay you