Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2708 ggr
[Tilde]
7

Så är den gjord!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gick jag till Mik's tattoo för att få min första tatuering. Vi fick tyvärr vänta i 1 h för min tatuerare hade varit med i en bilolycka (som tur är var hon helt oskadd). Detta resulterade dock i 500 dkk billigare tatuering, så det var väntan värt 😉

Alla ni som säger att det inte gör så ont att tatuera sig har dock antingen glömt bort hur ont det faktiskt gör, eller så ljuger ni! 😂 Fy satan säger jag bara! Speciellt outlines och highlights och framför allt när hon gick över skelett. Som tur är var det värt det, för jag älskar verkligen resultatet!

Ungefär 2,5 timmar tog det och min tatuerare var faktiskt förvånad att det var min första, för hon tyckte jag tog det så bra. 😎 Egentligen satt jag och grät inombords av smärtan, haha. Pokerface. 

Den blev lite större än jag hade planerat och jag gjorde rosorna blåa istället för vita (hon sa att det skulle vara svårt att skugga dem för de skulle se bronsaktiga ut till slut)… tycker att den sitter perfekt på skulderbladet så jag är glad att jag inte gjorde den mindre! :)

[Tilde]
3

Här ser man bättre hur stor den är. Min sambo tejpade fast papper under för det blödde massa.. 😛 Blödde igenom tröjan t.om!

Förresten så sa tatueraren att plasten skulle av när jag kom hem, så det kör jag på och luftar den så den kan hela. Vet att det råder delade meningar angående hur länge plasten ska vara på, men det går nog bra :)

Karmatarerskanise
0

Snygg 🙂

[Tilde]
0

#2 Tack så mycket! :)

bellisan
0

Den var jättefin :)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
[Tilde]
0

#4 Tack! :) Det var svårt att fånga den på bild med rätt färg osv. men det kommer nya bilder snart! 😃

Egycsaj15
0

Tatuera inte baksidan av knät om du tkr skulderbladet gjorde ont:) jag har en på mitt bröst en på sidan av vaden en på andra benet från sidan av vaden upp till mitten av låret och de går genom knäväcket och handlederna:)

[Tilde]
0

#6 Haha det har jag inte planerat 😉 Det gör ju extra ont när man går över skelett, men tunn och känslig hud så som knävecket kan jag tänka mig är riktigt illa också! 🤦‍♂️

Egycsaj15
0

Jag hade inte ont nånstans när jag tatuerades förutom knäväcket. Somnade till sist för min kropp blev så utmattad av smärtan så sov när de tatuerade låret:p

Karmatarerskanise
1

8 Lite motsägelsefullt inlägg. Först skriver du att du inte hade ont någonstans. Sedan skriver du att du somnade för att din kropp blev så utmattad av smärtan. 😎

Afturelding
0

Jättefin 🙂Den blir nog helt fantastisk när den läkt!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

motherangel
0

Jättefin :)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[Tilde]
0

#10 Tack så mycket! Ja det tror jag också, är supernöjd! 😃

#11 Tack! :D

[Tilde]
2

Här kommer bättre bilder (som inte är spegelvända)! 🙂 Tatueringen är såklart sårig och så, så den översta rosen ser nästan lila ut för blodet, haha… Men den har samma färg som den andra 😉

solus
0

ÅÅh,  så snygg!

http://solus.blogg.se/ 

[Tilde]
0

#14 Tusen tack! Det var min egna design (även om det "bara" är blommor), så det känns extra bra att ha den på kroppen nu 🙂

putt3
0

Men gud vad tjusig :)

Nymphadora
0

Den är jättefin, bra jobbat!

[Tilde]
0

#16 Tack så mycket :)

Jag har redan en till planerad men vet inte när jag kommer att få den gjord. Jag tänkte först ha den på revbenen, men eftersom jag är så "benig" (smal) så tror jag inte att jag vågar med tanke på hur ont det gjorde på skulderbladet över skelettet, haha. Det blir nog en lårtatuering istället 😎 Där har man ju lite mer fläsk i alla fall! 😂

Nymphadora
0

#18 Fläsk är dock ingen garanti för att det gör mindre ont. Min lårtatuering gjorde rejält ont. ;)

[Tilde]
0

#19 Nej men folk brukar säga att mer fett och muskler dämpar smärtan lite. Kan tänka mig att det gör ont, men tror att revbenen skulle göra ondare. 😛

[Nelley]
0

Ja min syster är smal och på revbenen på henne gjorde det typ skit skit ont, hon kunde slå vad om att det gjorde ondare än att föda barn men nu när hon har gjort det så tar hon såklart tillbaka det;) iaf poängen är att det var den värsta smärtan hon kännt i sitt liv.

[Tilde]
0

#21 Haha oops! Min syster frågade om det var värre än mensvärk. Tycker det gjorde ungefär lika ont fast tatueringssmärtan var inte lika outhärdlig.  😂

[Nelley]
0

Ja asså hon har ju fler tatueringar på hela armen och ryggen och låre så det var inte hennes första ellernåt men hon sa att det gjorde typ hundra gånger värre:0 fast den blev faktiskt jättefin och jag tror att hon skulle göra om det. Go for it, vad var det du kanske skulle ha på revbenen?:)

[Tilde]
0

#23 En kanintatuering :) men jag tänker också på att jag vill ha barn i framtiden och då töjs ju magen och grejer så det kanske inte blir lika fint efteråt. Låret är nog en bättre plats och jag ville ändå ha något där så småningom. 😃

leemland
0

Riktigt fin! :) 

Blir sugen på att göra några nya nu faktiskt, haha :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
0

#25 Tack så mycket 😃 Haha det sa min sambo också när han satt och tittade på, trots att jag satt där och plågades. :P

leemland
0

#26 Haha ja det kan nog va rätt så lockande när man sitter där 😛 

Själv får jag nog vänta tills hösten i alla fall , haha 😎

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
0

Nu, dag 4 (räknar inte med dagen jag tatuerades då det var sent på kvällen) börjar min tatuering att flagna! Jag kan skymta den riktiga färgen under och det ser superfint ut! 😃 Längtar tills jag kan visa upp den helade tatueringen!

solus
0

Åhhh, blir bara mer sugen på att tatuera mig D:

http://solus.blogg.se/ 

[Tilde]
0

#29 Do it! 😃

Så tog jag en dusch och det mesta av den lösa huden försvann. Tatueringen är mycket ljusare nu, som jag ville ha den. :) Fast det är möjligt att jag kommer att få den ifylld lite. Jag uppdaterar med en bild i helgen. 🙂

[Tilde]
0

Nu har den helat! Inga sårskorpor eller lös hud kvar :) Ser dock ut att behöva fyllas i lite i rosorna… 🤔

[Tilde]
1

Tänkte visa upp hur tatueringen ser ut på mig nu när jag slipper ha på mig slappa T-shirts och grejer. 🙂

[Nelley]
0

Skitsnygg👍 men var är ditt rosa hår?😃

[Tilde]
0

#33 Tack! :) Haha det har redan tvättats ur 😕 Eftersom jag inte blekte håret innan så höll det inte så bra! Kanske testar igen under sommaren men bleker allt innan. 😛

[Nelley]
0

Vaaa reedaann?🤐 När jag hade blått så tog det typ tre månader innan det var borta helt.. fast då vart det grönt först och sedan ljusare och ljusare grön tills det försvann.😂 Men ditt borde ju ha blitt snyggt ljusrosa först..😍

[Tilde]
0

#35 Det var en väldigt ljus lilarosa nyans tidigare, men sist jag tvättade håret (gången innan idag) blev det gråblont och bara blont idag, haha.. 🤪 Man ser dock rosa skiftningar uppe på skallen.

[Nelley]
0

Hahha😂bättre än grönt iallafall🤪