Ny piercad tragus - tips
Haj haj, igår piercade jag tragus och är as nöjd. Är första gången jag piercar brosket så är lite nyfiken på vad ni som redan har piercat har för råd nu vid läkningen. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag har piercat tragus i båda öronen, och även faktiskt töjt dem till 3,2. Jag har aldrig haft några problem med dem. Det enda är att broskdelar kan ta ganska lång tid att läka. Var bara noga med hygienen, och framförallt om du har hög produktion av vax i öronen, så bör du hålla koll på att du inte får vax i piercingen.
Så snyggt! Jag har dock ingen tragus men en forward helix och vanlig helix. Krånglade lite i början men står man ut, tvättar noga så ska d säker gå bra.
Stay true stay you
Så fint det ser ut!!!:) Får man lov o fråga hur ont det gjorde att göra den?:)
#1 & #2 Tack så jätte mycket för svar! Ska vara noga med rengöringen, men hur ofta tvättade ni eran? Två eller tre gånger per dag? Jag tvättar i alal fall morgon och kväll. =)
#3 Tack så mycket! :) Man har ju hört mycket om hur ont det ska göra o.s.v. när man piercar brosket, så var ganska nervös innan. Men ärligt talat upplevde jag det inte alls som så farligt, den gick snabbt igenom och sen var det inte så mycket mer med det kan jag tycka. =P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#4 Morgon och kväll ska räcka. Om du känner eller ser du att det blir irriterat, kan du öka till tre gånger.
#3 Att pierca tragus är en tämligen stark smärta, men det går så fort så det blir inte så farligt ändå. Jag upplevde bröstvårtorna som mycket värre, för det tar längre tid, särskilt på oss killar som oftast har så små bröstvårtor att man måste pierca genom vårtgården. C.a 1 sekund, jämfört med runt 1/10 sekund i tragus.