Ojämnt IGEN
Hej. När jag var 8 år tog jag hål i öronen, det blev infektion, vi var tvugna att ta ut dem, jag gjorde nya hål, infektion, tvungen att ta ut dem, gjorde nya, ett blev snett, tog ut, gjorde nytt, blev snett igen, tog ut, gjorde nytt, blev snett 0, tog ut och igår gjorde jag ett men det blev lika snett som det förra! Jag nojjar inte utan folk säger att de är sneda! Hur ska jag göra så mina öronhål inte blir så sneda??? Jag har tre hål, två i ena och ett i andra och det är örat med ett hål i som alltid blir så snett! Jag ska göra nytt en gång till, men blir det snett nu struntar jag i det och har bara de två jag har nu.
Gick du till en ordentlig pirecare? eller gjord du det själv? Om du gick till en piercare så låter de konstigt att han misslyckades 5 gånger?
Nej jag piercar mig inte jag är bara tolv år jag gjorde på frisörsalong men på olika
Då har de använt pistol, och det är ett big no no, värsta sättet att "pierca" på för att de tvingar och sliter örhänget igenom örat Men att misslyckas med att ta ett enkelt hål i örat 5 gånger? Tycker du skall vänta tills du blir 16 eller liknande och ta med din mamma till en riktig piercing salong. Låt ditt öra vila, för tillslut kanske du inte ens han ha hål i det örat pga av irritation och ärrvävnad.
Som sagt, inte konstigt det blir snett när det görs med pistol.
Och eftersom det är gjort så många gånger har örat bildat ärrvävnad vilket gör att läkning försvåras.
Chilla lite och gå till en riktig piercare och få hålen gjorda med en kanyl skulle jag kunna tycka. Om du har tur hittar du piercare som är okej med att pierca öronloben när man är 14 (med målsmans tillstånd så klart).
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#5 Skrev inte TS att hon är 12 år?
Har inte sett några ärr
#6 jo, det var därför jag sa att hon kunde chilla lite. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
7 ärrbildning blir det efter alla sår. Syns inte alltid.
#8 jaha, trodde du menade att hon var 14 nu;)
Piercare brukar pierca örsnibbar på yngre personer, så länge de har föräldrar med sig. Brukar inte vara något problem när det bara är örsnibben :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.