navel piercing.
är det lönt att göra navelpiercingen med tanken på att det är bara tre veckor till sommar lov med massa bad å sol. :/
Om du solar och badar borde du vänta. Ddt kan ta väldigt lång tid för en sådan piercing att läka. 6 månader ibland 1 år.
Vänta hellre till hösten om du vill sola och bada :)
vad är det som händer när man solar å badar med det? :o jag solar inte överdrivet mycket, men vi campar hela sommaren å då är man nästan ute hela tiden och badar hela tiden. så då får man ju sol..
Om jag har förstått det hela rätt så det enda solen gör är att torka ut. Och om du tvättar piercingen noga så tror jag inte det skulle vara något problem.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Om du ska campa och bada hela sommaren, så rekommenderar jag dej att inte pierca dej alls, speciellt inte naveln. Om du inte kan hålla hygienen jättebra även fast ni campar och kanske lägga på ett sånt där tjockt vattentätt plåster (har glömt vad de heter😃) när du badar. Fast jag tycker du ska vänta till september/oktober då kanske.🙂
Uv strålar har negativ effekt på sår. Vatten innehåller mycket skit.
Vänta till hösten.
okej, är det samma grej med tatueringar. ska tatuera fot ankeln inom 2 veckor…
Ja, en ny tatuering ska inte heller utsättas för sol eller bad när den läker. Men de läker fortarr. Solen måste man dock skydda mot även efter läkning.
Vänta säger jag - gjorde piercing i naveln för 1 månad sedan eller kan de vara 2… (ingen riktig koll på tiden) och det är inte läkt och ena dagen är den så fin och grann och nästa dag är det kaos så man får tvätta och fjanta mycket med den imellanåt. Har inte haft så mycket strul med någon annan piercing hittills som naveln (bara bröstvårtorna som klagat när de fått vara instängda för länge)