Vart nånstans
Hej
Jag vill tatuera in en text, var tycker ni den bästa platsen är, och var det gör minst ont?
Hur lång är texten?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Inte alls lång utan två meningar bara.
Det finaste stället tycker jag är handleden. Dock så är det ganska smärtsamt, iaf enligt vad jag har hört.
2 två meningar låter långt.
Det kommer aldrig vara "skönt" att tatuera sig, sätt det där den passar kroppen..
Där huden är tjockare (alltså där det är mer att skydda skelettet) gör det mindre ont, alltså motsats till exempelvis fötter. 😛 Men du ska inte tänka så mycket på det utan sätta den där du vill ha den, även om det gör lite ondare just där. Hellre det än att placera den där du egentligen inte vill ha den.
Det behöver inte vara så att alla ställen med mer underhudsfett eller tjockare hud är mindre ömma. Jag har tatuerat hela revbenen med en ängel ( tog 16 timmar att bli klar) och även fötterna. Det var inte alls så "farligt" som folk får det att framstå. Även magen har jag gjort nu som jag själv trodde skulle svida, men det var lugnt. Allt beror på personens egen smärtgräns, eller hur man själv är byggd. Det har inget med att skydda skelettet, nålen går bara emellan hudlagren, och sedan har man musklerna och efter det skelettet.. Det handlar mer om hur nerverna sitter. Jag gjorde en gaddningar på röven (där jag har en del underhudsfett om man säger så, haha) och den sved mer än revbenen. Tjejer är oftast bättre på att ta smärtan än killar, vi förbereder oss på att det skall göra så fruktansvärt ont att när vi väl sitter där är det inte hälften så illa som vi trodde. Medans killar skall vara "stora och starka" och sedan gör det dubbelt så ont som dem föreställde sig… Är tatueringen värd det, sätt den där den passar kroppen, and just do it. En liten text är över på 5 minuter inget att jaga upp sig för.
#7 Självklart är det individuellt, men generellt sett ;)
Håller dock inte med om det där med smärtan. För mig gjorde det dubbelt så ont som jag hade trott, haha. Men jag klarade det riktigt bra ändå, tyckte min tatuerare.
8 Det säger dom vad jag har märkt till de flesta ;)
#9 Haha det gör de säkert, men hon menade det! Hon pratade om folk som kommer in och tror att "äh det är ingen fara" men som sedan nästan gråter, som Carro_e_k_aron nämnde. Hon trodde jag hade tatuerat mig flera gånger förr i alla fall 😛