Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 962 ggr
Qasidie
0

Hjälp!

Jag försökte nyligen att töja från 18mm till 20mm (jag har alltid gjort två mm i taget och detta har aldrig hänt förut) och jag är ganska så säker på att jag spräckt det, lite iallafall. Hursomhelst så tänkte jag låta det växa ihop lite och läka, så örat är tomt just nu. Men vad jag tänkte var att även om jag spräckt det lite, går det fortfarade att nå mitt mål på 20mm utan komplikationer efter att det läkt?

RebeccaG
0

Det kan gå, men just nu så skulle jag låtit örat vila tills det är helt läkt. Alltså - inget smycke i alls. 
Bada det i koksalt lösning i 5-15minuter, 2-3ggr per dag och pilla inte så ska du se att det läker ihop bra. 

Ju bättre det läker, desto större är chansen att ärrvävnaden inte ska hindra dig från att forsätta töja efter det är läkt.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cragan
0

prova att gå med 0,5 eller 1mm steg efteråt och dom flesta tänker ju 2mm som 2mm men kolla på en 18mm stav och en 20mm stav i massivt stål så ser du att dom där sista 2mm du är ute efter är ganska mycket trotts allt.

pratar dock ej med egen erfarenhet om stretching utan från erfarehent av skärandebearbetning (industri) o kan vara lätt skadad av det 2mm gos är extremt mycket att ta bort

michelle_
0

Det ska gå, gör rent det dagligen, när de lägt tillräckligt så ska du använda olja och smörja in örsnibben med, men jag vet ju inge hur det ser ut men skulle nog tippa på att du kan börja töja efter 6 veckor om det är spräckt. Men det är inte så illa så du fick sy? Utan att de kom lite blod (om ens de )och är ett sår? 2mm i taget är mycket, hur ofta töjer du? Det bästa att se o. Ditt öra är redo för en större töjning är om du drar ner töjörhänget en bid, ser du en liten glipa eller att smycket inte är för tajt gåt det att töja utsn problem. Kom ihåg att töja sakta och säkert, visst är det kul med töjningar (har 3 stora själv) men gör det i lugnt tempo, stresstöjer man är det mycket större risk för komplikationer längre fram. :)