Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1792 ggr
PinkiePie59
0

Kan det gå åt helvete?

Har allt klart för bokning av första tatueringen, men hur stor risk är det att de går åt helvete under läkningen? Det är de enda som  gör att jag tvekar med att boka, då jag har rätt långsamt läkekött. Har ju tyvärr sett en hel del skräckexempel, och även om jag vet att så illa blir det inte hos en duktigt och professionell tatuerare så blir man ändå lite nojjig. OM det skulle gå åt helvete, trots att man har skött det ordentligt, finns det nått man kan  göra för att rädda den så man inte behöver se fördjävlig ut resten av livet?

leemland
0

Jag kan inte svara på din fråga tyvärr. 

Men vill bara säga att om du är väldigt nojig och har dåligt/långsamt läkekött så vänta till hösten/vintern . Det sägs ju att du inte ska tatuera dig på sommaren för riskerna är större då, men jag vet inte om det är sant eller inte .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
0

Jag tror att så länge du sköter den som du ska (och din tatuerare är duktig och professionell) och du tänker på att aldrig röra den och speciellt inte utan att ha tvättat händerna så går det inte åt helvete :) Jag var också riktigt nojig innan min första eftersom jag har ganska känslig hud och var rädd för att jag skulle reagera på färgen… Men det gick finfin! Läkte på 5 dagar. 🙂

Var kommer den att sitta? Det gör ju ont i några dagar efteråt (kan påverka hur mycket man kan röra sig) och kan vara svårt att tvätta eller smörja ordentligt om den sitter på ryggen eller andra ställen som är svåra att nå.

JossanH
0

Jag skulle säga att en långsam läkning är bättre än en för snabb. När något läker väldigt snabbt kan det bli fult. Jag har hört att detta är en anledning till varför inte gravida (och ammande) ska tatuera sig, då kroppen kan ha ökad förmåga att läka under den tiden. Så länge inget blir infekterat så ska det inte spela någon roll att det tar längre tid att läka. Och även om det skulle bli en infektion (vilket känns som det händer väldigt sällan) så brukar huden ha en fantastisk förmåga att ändå återhämta sig och då kan man i regel tatuera över där det blivit fult igen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Kittypurrpurr]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min turtle började det spåra ur rejält och den blev värre då jag har dåligt immunförsvar men min första jag gjorde klarade sig hur fint som helst och efter en speciell salva för bebisar så blev min turtle "normal" igen :) Efter att jag var jääätte orolig, ledsen och besviken så läkte de på knappt tre dagar och blev slät och fin :) Alltid tyckt om piercingar tattos etc men har nedsatt immun försvar så det tänker jag också på men det har gått bra för mig :) Och som sagt min tatuering är jätte fin idag :) <3

[Tilde]
0

#4 Oj, är det blåsor eller vadå? Själv har jag hyperaktivt immunförsvar vilket är både bra och dåligt i såna situationer.. 🤔