Åldersgränser på piercing
Hej jag fyllde nyligen 17 år och jag är så himla sugen på att göra snakebite! Jag undrar bara om det finns någon studio uppe i norr nära Piteå som inte behöver föräldrars tillstånd? Alltså typ Luleå? Skellefteå? Även kanske i Umeå?
Ingen seriös studio tillåter någon under 18 pierca sig utan målsmans närvaro.
Hittar du en sådan studio skulle jag då verkligen inte vilja pierca mig där😐
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Nog brukar studios pierca folk som är under 18. 16 år brukar vara den gränsen jag hör. Det är ju dock i mångt och mycket ett individuellt val av piercaren, så fråga vad piercaren har för gränser. :) I Piteå så piercar en på Anna klippare med kanyl, hon är duktig. Och sen så finns Dead mans Hand i Luleå, de brukar ha drop in på vardagar. Sen så vet inte jag några fler. Men far förbi och fråga och se vad de tycker. Lycka till :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Men Anna klippare, piercar hon under 18??
#3 Det vet jag faktiskt inte, men far förbi och fråga om du nu bor i Piteå :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#4 Okej! Jo jag bor ju i Piteå. Jag är Olivia, My's kompis om du inte visste :)
#4 Tänkte väl jag kände igen namnet! Men far förbi och fråga, jag har piercat mig tre gånger hos henne och det gick fint alla gånger! :)
#6 Hahaha :) Men jag far nog in och kollar! Det värsta de kan säga är nej så ;)
Är det verkligen strikt 18-årsgräns för piercing? Tycker det känns väldigt extremt för något som inte är permanent. Trodde gränsen låg runt 15-16.

#8 tror det spelar roll var man vill pierca sig, intim piercing tex kan jag förstå att de seriösa har 18 års gräns
Aeon i Luleå har gjort utan föräldrars tillstånd på mig , blev inte infekterat=)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#9 Jaa, det förstås!