Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1131 ggr
sofialindmark
0

infekterad??

Piercade tungan för ca 3 veckor sedan.

Har rengjort precis som piercaren sa åt mig, koksaltlösning efter mat och listerine morgon och kväll. 

Var in för en vecka sedan och skulle byta stav men han avrådde mig och sa att jag skulle sluta leka med staven och komma tillbaka om en vecka och byta, sa att det fanns risk för att få keloid om jag inte lät den vara. Har en liten uppbuktning vid hålet som är hård. Tycker inte att jag lekt med den särskillt mycket men har låtit den vara helt och hållet nu i en vecka men ha inte blivit bättre. Kommer en gul/vit tjock vätska från den som ibland är svår att få bort, ibland kan den smaka lite konstigt också. Kan den vara infekterad? Och går det att få bort ärrvävnaden på något vis eller kommer den att gå bort av sig själv? Ska jag låta vätskan vara eller ta bort den? Är rädd att de blir ännu värre om jag är där och petar med en tops..

[rumelle]
2

Piercingar kan jag inte jättemycket om, men däremot lite mer om munvård. Börja med att lägga undan Listerine, det är alldeles för starkt för slemhinnorna i munnen. Vill du skölja med något bakteriedödande så köp Corsodyl, Hexident eller Paroex, som innehåller klorhexidin. Finns på apoteket.

Karmatarerskanise
0

Säger också att du ska ta bort listerin. Anvånd koksaltlösning att skölja med.

Din piercing är inte läkt och ska inte bytas fören det är läkt.