Pris på porträtt?
Vad brukar ett djurporträtt kosta ungefär?
Vet att dom flesta tar olika betalt, men tänkte om man kan utgå från något ''normal-pris''?
Jag vill göra detta porträtt som en black n' grey half-sleeve =)
(Bara huvudet, inte hela hunden)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Det beror ju på hur många timmar den kommer att ta. Åk till din tatuerare och fråga! Tror att normal priset är 1000kr i timmen.
1000kr/h?!
Geez, får nog kolla runt lite då ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Ja om du inte hittar någon lärling då.. Men då kanske det inte blir lika bra heller.. xD
Billiga tatueringar är inte bra, och bra tatueringar är inte billiga. Normalt ligger det runt 1000:-/h. Vissa kan man komma överens om ett fast pris med, men det är inte nödvändigt billigare. :)
Ja 1000 kr i timmen är normalt, men jag betalar ju till och med 1000 DANSKA kronor i timmen (drygt 1200 sek). 😛 Det är ju helt klart värt det med tanke på att du får ett permanent och unikt konstverk på kroppen!
Ja, det är ju klart viktigt att det blir bra då det är permanent!
Får höra mig för bland dom lokala tatuerarna och hitta den som är bäst på porträtt samt tar ett ''rimligt pris''
riligt pris för mig är då inte över 7 000 för porträttet då det inte ska vara över hela Half-Sleeven, utan bara en del av den =)
Många tar tex 1000:-/h men att de tar en viss summa för en sittning. Jag har tex tatuerat mig flera gånger där de har ett fast pris för en 3 timmars sittning på 2600:- Gör man då en större tatuering så kanske det krävs 2 sittningar och 2600:- vid 2 tillfällen med några månader emellan är ju egentligen inte speciellt dyrt? Allt beror ju på hur mörk du vill ha den, hur stor den ska vara etc för allt sådant påverkar ju hur lång tid den tar att göra och hur mycket den kostar. Framför pris skulle jag absolut leta efter någon som är duktig på porträtt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 Ja, än vet jag ju inte hur lång tid de kommer ta så kommer som sagt fråga runt =)
Jag kan kolla efter någon som är skit duktig om pris inte är ett problem, men hittar jag någon som då är skit duktig och så har jag inte råd att gör den….
Men planen är ju inte att få den gjort så fort som möjligt, utan att hitta en bra tatuerare som kan göra den - så hinner kanske spara lite då =P
Ehh bör jag känna mig blåst om jag får betala 1500:-/timme?
#9 Alla tatuerare och piercare (oftast hela studion när det kommer till piercare) sätter ju egna priser och oftast (inte alltid) så har ju väldigt skickliga "bodymoddare" lite högre priser. Nu vet jag ju inte vilken studio du går till, men är han väldigt skicklig och har många kunder samt lång väntelista så tycker inte jag att du behöver känna dig blåst alls. Man får ju vad man betalar för! 😉
Jag betalade tex. 1000 kr för mina kindpiercingar hos en studio vars namn jag inte tänker nämna då jag inte smutskastar eller så. Men piercaren där gjorde piercingarna helt felplacerade så de läkte aldrig (och då har jag extremt bra läkkött)… Så jag fick ju verkligen vad jag betalade för…
Medans tex. Calm Bodymod tar 750 per kind vilket sammanlagt blir 1500 kr för båda. Visst kan det kännas "dyrt" men de är så extremt duktiga så det är verkligen värt det och jag önskar att jag gjorde mina hos dem istället!
Sorry för en lång text och OT men hoppas du förstår hur jag menar som iallafall hehe 😊
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^