Får inte ut töjningen!!
Jag har haft en plugg i örat några dagar. Men jag får inte i den. Det är större kanter på den och jag får verkligen inte ur den. Jag har verkligen försökt allt jag kan komma på. Har haft örat i ett varmt vattenglas , har smörjt det jättemycket.. Någon som har varit med om detta, hur löste ni det? Har verkligen panik nu :s
försök att bara smörja, och snurra den i örat emellanåt, bråkar man för mycket med örat så blir det lätt svullet har jag märkt. örat lär mjuka upp sig efter ett tag så det inte blir så tight, så ingen panik.
Kompisen hängde "tyngd" i örat så efter en dag så fick han ut sin.
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz
Ta det lugnt, du kommer kunna få ut den. Ta en lååååg dusch och ta lite hjälp av duschtvål t.ex annars kan du prova att ta ordentligt me typ vaselin eller olivolja och snurrdra lite fördiktigt.
Tack för era kommentarer, det känns mycket lugnare nu.:)
Fick ut den precis, men den skavde bort skin i hålet oh utanför och det gör sååå ont, herregud!! Varför började jag töja öronen..
#5 Oj, visserligen skönt att du äntligen fick ut den men usch att det skulle bli som det blev. Låt det få vila ett tag nu men tvätta rent med koksaltlösning ett par gånger om dagen. När såret börjar se läkt ut kan du sätta i ett mindre smycke, men om du vill försöka töja igen så ska du nog vänta några månader så att det får läka ordentligt.
Hoppas det blir bra igen.
Ja, finns förmodligen inget annat att göra än att bara vänta och vänta..:)