Växer det igen?
Tja! Fett sugen på att töja öronen, och sluta vid sisådär 8 mm.
Men hur är det om jag ångrar mig om typ ett par år? Växer det ihop? Förstår att det inte blir 100% återställt, men typ örhänge-size? Det är just detta som gör att jag inte riktigt vet om jag ska göra det 😛
Tack på förhand! 👍
Om man "bara" töjer till 8 mm så är chansen hyfsat stor att de växer ihop igen och man burkar säga att 10 mm är gränsen för om det kommer växa ihop eller inte. Dock kommer du aldrig få ett snyggt pyttehål igen, utan de flesta får ett 2-3 mm slappt hål.
Dock så är det många faktorer som spelar in. Tex. så beror det på vilken anatomi man har, alltså alla är ju olika byggda kroppsmässigt så vissa har ju bättre läkkött än andra och örat drar då lättare ihop sig än det kan göra för dem med dåligt läkkött. Sedan beror det ju också på hur lång tid man har smyckena i öronen eftersom huden tillslut vänjer sig. Så sitter dem i några år så kan även det vara en faktor till att det inte går igen helt. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Växer igen gör det ju heller aldrig, utan huden drar ihop sig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#2 Haha jaa, det har du ju rätt i 😃
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jag lät min 10mm dra ihop sig när jag fick ett jobb som inte tillät bodymods.
Då hade jag vanliga örhängen dagligen & det gick hur bra som helst.
Sedan när jag slutade så töjde jag upp öronen till 10mm igen😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
mitt som va på 16 mm drog ihop sig så jag kunde ha vanliga öronhängen!
Nu har jag töjt upp det igen:)
Jag hade 10. Mina har inte riktigt dragit ihop sig. Kan inte använda tunga öronhängen för då ser man hur stora hålen kan bli. Men lätta går bra.
Konstigt nig växer hålen ihop om jag inte använder dom på några veckor.