Första tatueringen
Whopwhopđ
Jag tog studenten igÄr och av far min fick jag ett presentkort pÄ American Art Tattoo hÀr i Göteborg. ^
Jag har spanat in dem en del & dem verkar superbra, har sett en del refferenser och sÄ-
Men nu till min frÄga:
Presentkortet landade pĂ„ 2500kr(đź), vad tror ni att man fĂ„r för tatuering för det priset? DĂ„ jag nu blivit arbetslös(đ) har jag inte jĂ€ttemycket pengar att röra mig pĂ„ i övrigt.
Kan ni inte lĂ€gga upp lite bilder pĂ„ era tatueringar + hur lĂ„ng tid dessa tog + ev. vad dessa sög ur plĂ„nbokenđ(dĂ„ jag vet att de flesta tatuerare har olika timpeng/pris per motiv)
Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
MÄnga tar ju 1000 kr per timme i stolen och skulle du gÄ till en studio som tar detta priset sÄ skulle du ju alltsÄ fÄ sitta 2,5 timmar för ditt presentkort ungefÀr.
Sedan gör inte alla likadant sĂ„ det bĂ€sta Ă€r vĂ€l att du gĂ„r in pĂ„ studion och visar vilket motiv du skulle vilja ha och frĂ„gar om de kan uppskatta hur lĂ„ng tid den skulle ta att göra samt vilket ca. pris den kommer hamna pĂ„. đ
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^
#2 Den ska dock fyllas i igen (gratis). đ
#2 Snygg!đ
Jag har tÀnkt mig en skalle med 2 rosor(utan fÀrg, endast svart alltsÄ).
Den Ă€r inte superstor sĂ„ jag rĂ€knar med 2-2,5 timma nĂ€mligenđ
Men ska höra med snubben som ska tatuera mig först om vad han tror innan jag bestÀmmer tid m.m.
Om det bara tar 2 - 2,5 timmar och den dessutom Àr svart sÄ skall det nog rÀcka med ditt presentkort, men du mÄste ju som sagt kolla upp med studion iallafall.
I regel sĂ„ Ă€r det lite dyrare om man ska ha lite "roligare" fĂ€rger Ă€n bara svart. đ
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^
#5 Jag Ă€r inte sĂ„ mycket för fĂ€rger, jag föredrar faktiskt svarta tatueringar framför 'fĂ€rgade'đ
#4 Tack :) Ja det Ă€r bĂ€st att frĂ„ga först, men ofta föreslĂ„r de lite lĂ€ngre tid Ă€n det egentligen tar, bara utifall. För mig har inte fĂ€rg kostat extra, utan det var fast timpris oavsett motiv eller fĂ€rger. đ
GÄ in dÀr och förklara att det Àr en gÄva och "allt du har" Àr de schyssta dÀr sÄ brukar de ju kunna fixa det Àven om det skulle kostat liiite mer.
Vet inte va de tar för timprisdÀr, om de kör med stencil eller freehand, men pÄ den "stora" studion i stan sÄ kommer man ingenvart med 2500.