blir det bra?
när jag tog ur mina för några år sen från 8mm drog det ihop sig såg det såg ut som vanliga hål så länge jag inte hade några tunga örhängen i, då såg det lösare ut men inte mycket, och det var inte rött eller nåt.
Din tunnel är 7 mm 🙂
Angående ditt hål så kommer det att bli mer hudfärgat senare när det har läkt till sig. Det är inte säkert att ditt öra kommer vara några mm, men det är inte heller säkert att det går ihop helt. Det beror helt enkelt på din anatomi eftersom att alla är olika. Men eftersom du bara töjt till 10 mm så kommer det nog dra ihop sig hyfsat mycket. 👍
Jag hade 30 mm på båda mina öron och sedan typ "exploderade" det ena så att jag fick ta ut smycket där. Jag tog ur smyckena ur båda öronen för att det inte skulle se skevt ut och jag har nu varit utan smycken i 5 månader och jag har kanske 14-16 mm kvar på varje öra. Det kommer inte dra ihop sig mer än så, så jag kommer fixa till mina örsnibbar på en väldigt bra studio framöver. Så den lösningen finns ju med. 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#3 Härligt att det blir mer hudfärgat :D ser inte så kul ut nu. Trodde inte de kunde dra ihop sig mer, varit utan sen 8 tiden igårkväll. Men kan det alltså dra ihop sig mer om jag låter det vara en vecka till tex? Bäst att vänta att köpa då kanske. Saknar vanliga örhänge, bara såna med små gulpluttar. ^^ hoppas det drar ihop sig så jag kan använda det. Oj jäklar vad de drog ihop sig för dig! :) Kostar det mycket att sy ihop?
#3 kom på en sak till. Kan man göra något för att hjälpa örat? Smörja in med salva eller något?
#5 Nää jag förstår att du inte tycker att det är så kul med en röd örsnibb, men som sagt så kommer det bli bra när det har fått läka ihop. Jaa, absolut kommer det att dra ihop sig mer om du låter det vara utan smycke i en vecka. Så vill du att det ska dra ihop sig så att du kan ha "vanliga" örhängen igen, låt det då bara vara så ska du se att det blir bra. 👍
Hehe jomen jag har väldigt bra läkkött så med öronen gick det undan 😉 Det kostar 2800 kr att laga örsnibbar. Så man får ju punga ut med en hyfsad summa som man kanske hade sluppit hehe.
Du kan vänta till det har läkt så du inte har något sår eller så och sedan kan du smörja med jojoba olja så blir örat mjukt och mysig och mår väldigt bra. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#6 Glad jag blir! :D var rädd det alltid skulle se ut sådär. Så känns skönt. Bara hålla tummarna att dom drar ihop sig helt nu. :) En del pengar det ja ;) ska du ha vanligt hål sen eller inte alls i öronen? Hoppas det går bra! Okej då låter jag det bara vara nu tills det ser helt bra ut. Tusen tack för hjälpen :)
#7 Jag håller tummarna med att dina örsnibbar får bli fina! 👍
Hehe jo, det är ju det, men det är ju ändå värt det. Jag kommer bara laga dem och sedan när allt har läkt osv. så kommer jag börja töja upp igen och mitt mål är 50 mm allt som allt. 🙂 Det kommer ju dock att ta några år så hehe… 😉
Det var så lite så, bara kul att kunna hjälpa! 😃 👋
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Alltså det kan ta bra mycket längre tid än en vecka för det att dra ihop sig, om det gör det. Har man töjt för snabbt och spräckt är chanserna mindre för att det drar ihop sig helt.
#8 Ska du laga de för att sen töja upp igen? #9 Trodde om de ej drog ihop sig på en dag så var de kört xD haha. Men är inte säker om jag töjde för fort. Det började aldrig blöda, tryckte aldrig igenom så att det gjorde ont utan gled alltid igenom bra liksom. Men ser ju inte slätt ut, så svårt att tro att det kan bli 1mm eller vad ett vanligt hål är. Huden i hålet är ju inte rak och fin. Men hoppas på det bästa. Svårt att inte sätta i något på länge bara. Ser så ofräscht ut när det är så rött men får gömma öronen så mycket som möjligt ^^
Var kommer såren ifrån då?
På en dag är det ganska omöjligt för huden att dra ihop 10mm.
#10 Hehe yepp, jag kommer töja upp dem efter att de har läkt efter lagningen. 😉
Det kan ta flera veckor och upp till ett år för örsnibbarna att läka ihop beroende på vilket läkkött du har, så en vecka är ingenting. 😛 Man får helt enkelt hålla tummarna och låta tiden utvisa.
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
fuzzie, kan inte du göra en tråd om det sen? Redigt nyfiken på hur "lagandet" av töjningar funkar. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Hehe jovisst kan jag det! Bara folk inte är känsliga för bilder på läkande örsnibbar så hehe 😉
De skär ju oftast bara upp snibben och tar bort den skadade delen och sedan syr de ihop resten. Och som jag förstod det när jag pratade med studion så kunde de låta mig ha kvar ett hål på varje snibb eftersom att jag vill fortsätta töja igen. Men annars brukar de sy ihop allt. 🤪
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#14 Ahh! Sånt är bara för amatörer. 😎 Haha, skämt å sido. :-) men går det inte att fixa genom att varna känsliga tittare lite fint. :-P jag är i alla fall jätte nyfiken på hela läkeprusiduren.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#14 Nyfiken i en strut här!
Hur går du tillväga för att töja när du kommit upp på så stora mått?
Själv har jag "bara" 18mm så har töjt med vanlig expender, men använder du såna där hängen med tyngder i?
#16 Som sagt så har jag inte några smycken i nu eftersom ena örsnibben pajade när ja fick en infektion. Så när jag lagat dem kommer jag börja om hela proceduren. 😃
Men när jag töjer så använder jag en expander i början eftersom att det ger "jämnast" hål (spiraler kan vara lite knepiga på det viset så jag bojkottar dem). När man kommer upp över 30 mm så måste man börja tejpa och använda vikter, men jag körde på denna metod även när jag var under 30 mm eftersom det är skonsammare mot örat. 🙂
Dessutom väljer ju många (precis som jag gjorde i början…) att använda sig av acryl spiraler/expander när de töjer, mycket på grund av att det är billigt. Det är verkligen inte bra och man bör istället använda sig av kirurgiskt stål även om det kan kosta en slant. Men det är det så himla värt! Så vill man ha stora fina töjningar så skippar man acryl!
Men nu känner jag att det blev himla mycket OT, så sorry för det TS! Jag får nog starta en ny tråd om detta hehe 😉
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Mina har dragit ihop sig så mycket att jag kan ta örhänge med en sån pärla står som en ärta ungefär :) trycker man kan man självklart trycka igenom plutten på de örat som var svårare att töja, men har knappt aldrig i. Bara när jag är ute för tycker de ser fult ut. Men hemma får det vara fritt och fortsätta dra ihop sig! :)