Helix och hjälm?
Jag funderar på att skaffa helix och jag har ju hört att dom kan krångla och ömma osv.
Jag rider, därav att jag bär hjälm 3 gånger i veckan. Kommer det krångla för helixen att läka?
Jag ska troligvis skaffa moped nästa år och om den inte hinner läka pga av ridhjälmen så vet inte om den någon kommer läka med moped hjälmen också..
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag tog min i september och min hade läkt klart nu i januari ungefär..
Jag hade inga problem förutom då jag hade en för kort stav, men det blev mycket bättre då jag åkte in till den professionella studion jag tog helixen hos och fick hjälp att byta till en längre stav.
Så om du tar hos en riktig studio, med kanyl och inte med pistol, och tar hand om den, så ska inte läkningen vara något problem.
Då det är i brosk tar det lite tid och du kanske ska avvakta ridningen i början så det får läka riktigt.
Läkningen är ju individuell och beror ju på hur snabbt din kropp kan läka, och om du rengör bra.
Det är en otroligt vacker piercing så jag tycker personligen att du ska köra på, ta lugnt med ridningen första veckorna bara.
Lycka till, kram
Jag har en industrial & jag kör motorcykel(dvs min hjälm "stör" piercingen mer än en ridhjälm) & för mig har det aldrig vart några problem, inte ens när den höll på att läka :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Nu läkte inte någon av mina helix (har tre) som de skulle då jag tog dem med pistol och tvättade dem enligt deras anvisningar, men jag har aldrig upplevt att hjälmen varit ivägen. Både red och körde häst i princip dagligen när jag tog mina och jag upplevde aldrig att någon av mina hjälmar störde eller tryckte på piercingarna. Mina läkte ju till slut trots flitigt hjälmanvändande😉
Håller med #1 om att det är viktigare för läkningen att göra den ordentligt hos en piercare än att oroa dig för hjälmen🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Tack för alla tips!
Jag kommer självklart ta med kanyl och tvätta rent den så det blir inga problem på den fronten.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.