Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1047 ggr
Kagamine
0

Skulle jag passa i läpppiercing?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat på det här med att pierca läppen, men jag vet inte om jag skulle passa i det. Jag hade i såfall tänkt mig snakebites eller en läppring på sidan, om någon förstår vad jag menar? 😂

Därför tänkte jag fråga lite frågot här dådå, förlåt om det står någonstans här, jag har letat runt lite, men jag har en tendens att missa saker som är rakt framför näsan på mig!

1. Om man har målsmans tillåtelse, finns det då en åldersgräns?

2. Hur mycket skulle det kosta på ett ungefär?

3. Jag vet att det är en del eftervård, ungefär hur mycket?

3. Det här är min första piercing förutom öronen, är det en hög smärtnivå? Jag vet att ens smärttröskel är individuell, men jag tyckte inte att öronen( öronsnibben) kändes, är det mycket värre?

4. Jag bifogar en bild på mitt fejs, så att ni kan avråda mig om ni tror att det kommer se absolut hemskt ut, då mitt ansikte är ganska runt, och jag inte vill framhäva det för mycket ^^

Tack för all hjälp in advance 😃

mikkan01
0

Tror att du hade passat bra i snakebites eller i någon slags näspiercing. Resten kan jag tyvärr inte svara på 🤐

~mikkan

Kagamine
0

#1 Tack så mycket 🙂

fuzzie
0

Hejsan! 

Jag tänkte försöka svara på dina frågor. 🙂 

1. De flesta seriösa piercare har en åldersgräns på 15 år med målsmans tillstånd. Man brukar då kunna få göra lite "enklare" piercingar såsom: läpp, näsa, brosket i öronen och navelpiercing. 

2. Det kan kosta allt mellan 400 - 700 kr beroende på placering samt studio. 

3. Eftervården är rengöring morgon och kväll (2 gånger om dagen). Ibland får man med en vätska från piercaren och ibland kokar man egen saltlösning och rengör med. 

4. Läppen gör (för mig) inte ont alls och då har jag en hel del piercingar. Det känns inte värre än att pierca öronen. Men alla har ju olika smärtgräns så jag kan tyvärr inte svara på hur det kommer att kännas för dig. 

5. Jag tror att du skulle passa i en centrerad labret faktiskt. Det är den som placeras mitt under underläppen och du kan använda både ring och labretsmycke. 

Hoppas att detta hjälpte något iallafall? 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Cochon
1

Jag tycker nästan att du ska fokusera på överläppen istället, om jag får säga min meningt, tycker det passar ditt ansikte. Angel bites var min första tanke när jag såg dig och sedan kanske medusa? Men det är ju såklart helt upp till dig, det är ju din läpp. ;-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Kagamine
0

#3 Tack för alla svaren! Det hjälpte verkligen ^^

Jag är 15, så det borde inte vara några problem antar jag ^^ 

Men då jag har tandställning nu (som ska av i sommar eller höst, tack och lov) så är det ändå inget jag kan skaffa sådär hastigt och lustigt just nu, utan jag tänkte höra mig för lite och så 😃

#4 Jag hade faktiskt inte tänkt på överläppen alls! Jag får fundera på det ^^

komkoma
0

Medusa tror jag.

[sse_]
0

Jag tycker medusa, absolut. 

Och på din fråga om smärtan.. Jag tycker inte att läppen gör ett dugg ont. FÖRUTOM min medusa, den kändes rätt rejält ( kom en liten tår t.om 😃) Och jag tål ganska hög smärta, men det var nog den av mina piercingar som gjorde mest ont, ändå har jag just nu i tunga, bröstvårtan, labret, näsa och 11 hål i öronen men har även haft monroe och snakebite, men den var värst för mig😛

Men jag tycker att du skulle vara jätte fin i medusa, det gör lite mer ont enligt mig men ser grymt ut 🙂