Åldergräns på piercing ?
Hej, då jag jättegärna vill pierca mig undrar jag om de är någon åldersgräns, är de olika beronde på vart du ska pierca mig, ja vill jätegärna ha 2 svarta kulor 2 cm isär under läppen, och undrar om det är någon åldergräns:D
Det finns ingen åldersgräns. Fast seriösa studios piercar inte människor under 15 :)
Åldersgränsen brukar ligga på 15 år för att få göra läppen, näsan, brosket i örat och navel. Det är ingen skillnad på åldersgräns bara för att du gör flera, utan det blir endast dyrare. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Det finns ingen åldersgräns lag för piercingar om det är det du menar men de flesta har 13/15/18 eller 15/18 för olika piercingar. Tex örat 13 år och 15 år, naveln och 18 år intimpiercing.
De flesta seriösa studiorna har en åldersgräns på 15 år med målsmans tillstånd. Då får man oftast göra "lite lättare" piercingar som läppen, näsan, brosket i örat och navel.
Vid 18 år får man göra "tyngre mods" såsom bröstvårtor, anchors/skindivers, intimpiercingar, scarification/branding, scalpelling/punching, implants bla.
Så nej, det finns ingen direkt "satt" (enligt lagen) åldersgräns. Men utför man någon av alla dessa mods på personer som är yngre än de respektive åldrar jag angav här så anser (jag personligen) att man inte är särskilt seriös som studio. That´s it! 
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Jag har inte piercat mig när jag var under 18 men dom flesta gör inte under 15.. finns säkert dom som piercar yngre än så men då är frågan hur seriösa dom är, se till att hitta nån som är seriös annars kan det bli mindre lyckat 👍
Jag vill bara säga då många säger att så gott som ingen som piercar under 15 och är seriös, att jag har piercat mig som tolvåring hos en seriös piercare.
Så det finns seriösa som faktiskt kan pierca under 15. Jag hade målsman tillåtelse.
#6 Ingen har sagt att de inte är seriösa.
Jag har en personlig åsikt och tycker inte att det är särskilt seriöst att pierca någon som är i den ålder du var när du piercade dig tex. Men det betyder inte att andra tycker samma sak.
Men jag har varit hos en hel del piercare under mina år och har just nu 29 st. piercingar runt om på kroppen och har lärt mig vikten av att ha "rätt ålder inne" vid utföranden av olika piercingar och att gå till bra piercare.
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#7 Det var några innan som frågade hur seriösa dom var som piercade under 15.
Jag respekterar din och alla andras åsikt, absolut. Men jag ville säga att hon som tog min piercing bryr sig om sina kunder och att allt går bra med deras piercingar, och det anser jag som att vara seriöst, utöver det med hygien osv.
#8 Vi har alla olika åsikter. Men kul att det gick bra för dig och att piercaren hanterade det hela bra iallafall. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning