Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 1426 ggr
jillan
0

1:a tatuering? Vågar jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit jätte sugen på att göra en tatuering på armen. Det som gör att jag tvekar är att det kanske kommer göra ont (fast jag har hög smärttröskel). Har inte varit säker på vad jag vill ha heller. Men nu är jag nog ganska säker. När jag har bestämt mig, så tänkte jag visa bilden för tatuerare, så får de göra något med den. Tänkte låta de göra om bilden lite mer åt det tecknade hållet:) men jag måste bestämma mig till 100% först:) ska ju ha den hela livet sedan.

Karmatarerskanise
1

Armen är ett bra ställe.  Brukar göra mindre ont.

Men som du skriver.  Var säker innan du gör det.

komkoma
1

Klart att det känns, men vill man vara fin får man lida pin:)

[sse_]
0

Klart att det gör ont. När jag tatuerade min överarm och upp mot axeln så kändes det, särskilt när huden blev tunnare och mer nära benet. Men efter ett tag domnar det liksom bort. Jag brukar sitta och le som en galning för att jag är mest glad över att få tatuera mig en gång till.  Det viktigaste är nog bara att du tänker över att du verkligen är helt säker på vad du vill tatuera, tänk över det noga. För när det väl är klart så sitter den där. Lycka till och fina katter! 😉

Arthedain85
0

Du kan ju alltid testa med en mindre först. Annars kanske det slutar med en tatuering av ett par kattrumpor… :P

[Tilde]
0

Jag visste att det skulle göra ont, men blev ändå överraskad över hur ont det faktiskt gjorde! Hade föreställt mig kanske hälften av den smärtan det var! haha Dock var det inget man inte stod ut med. 🙂 Outlines gjorde väldans ont (typ "shit, vad har jag gett mig in på?"), sedan kom färgen och den var faktiskt helt ok… Att sedan skugga och göra highlights var nog värst dock, då man redan var öm.

Jag gjorde min på skulderbladet, men jag har tyvärr inga andra ställen att jämföra den med då det är min enda tatuering. Armen och benen (dock inte vid knäet) brukar folk säga inte gör så ont. Undvik dock ställen med tunn hud - revben, fötter, etc. då dessa brukar göra lite extra ont.

Arthedain85
0

Jag har tre. Det jag tycker gör mest ont är när det är ben precis under, när det bara är i köttet så känns det ungefär som att dra en nyvässad blyertspenna över huden. Då tänker jag på dom delar av kroppen med tjockare hud. Där den är tunnare (som t.e.x. underarmen) så känns det mer.

Rumblebee
0

Tycker inte du ska oroa dig över smärtan. Prova att nyp tag i en bit hud på armen och se hur det känns. Jag har två tatueringar, en på smalbenet och en på armen och tyckte båda två kunde jämföras med nypningar. En sak som hjälpt mig är dessutom att inte tänka på vad tatueraren gör, utan försök att distrahera hjärnan med något.

[Udoon]
1

Det gör ondast när det är ben direkt under, annars är det inte så farligt. Min på överarmen tyckte jag kändes ungefär som när man plockar ögonbrynen, fast baklänges då😂 Väldigt söta katter förresten :)

jillan
6

Nu är det bokat! 20 augusti första sittningen. Det blir en sittning till