Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 9811 ggr
Trollhassel
0

Solbrun-tatuering?

Ska man undvika att tatuera sig även när man redan är solbrun eller är det just sola man inte ska göra?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

mjioo
0

jag tror det är just solen du ska undvika eftersom det är den som skadar din hud. sen kanske det inte är så bra att tatuera sig om man håller på att fjälla och grejer..

Liss
0

Att vara brun har ingen inverkan på din tatuering. De är redan dina pigment som blivit mörkare och en taturing reagerar inte på det. Kan isf vara ifall du taturar vit färg eller liknande och de inte syns lika bra, men de är inte direkt ett stort problem.

Men som sagt, sola ska du INTE göra när du precis tatuerat dig. De är ljust solstrålningen som gör den illa och påverkar den negativt. Färger bleks fort i solen och när den är nygjord går de ännu fortare och den skadas.. dessutom är de inte bra att utsätta ett öppet sår för så mycket värme.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
0

men man ska undvika att tatuera på en solbränd hud (om man bränt sig), dels för att huden redan är irriterad/skadad.. men efter att solbrännan lagt sig så är det ingen fara, nu menar jag inte att man behöver vänta tills man flagat bort allting å blivit vit igen, utan att man inte ska komma till tatueraren och pressat i solen dagen innan etc.

Trollhassel
0

Tack för svaren! Då är det fritt fram, för sommaren tycks ju vara över nu :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Gasoline
0

Hoppas att det är ok att jag frågar detta i en sådan pass gamla tråd, med jag har en inbokad tatueringstid 2 dagar efter att jag kommit hem från en utlandssemester, antar att jag kommer vara ganska solbränd då och är lite orolig för hur det kommer att gå med tatuering då?

Karmatarerskanise
0

Fråga tatueringsstudion.

Och använd solskydd.

Gasoline
0

#6 jag använder solskydd, med är man utomlands så är det lätt att bränna sig ;-) Åtminstone för mig.

Karmatarerskanise
0

Inte för mig, håller mig i skuggan. Det skulle jag råda dig till också.

Gasoline
0

Jag ligger inte och pressar i solen om det är de du tror, utan jag tycker om att utforska omgivningen och då är det helt enkelt inte alltid skugga.