Bröstvårtepiercing
Hej! Jag piercade mina bröstvårtor ganska nyligen. Jag är jättenöjd och de läker fint. Jag undrar mest om det är någon som vill dela med sig av sina erfarenheter gällande nipplepiercings :)
Kung Ia
Hej! Haft min bröstpiercing i 9 år och det är det bästa jag har gjort! Kommer ihåg att det gjorde jätteont (ondare än att tatuera sig) och de första dagarna när jag rengjorde den var värst. Skulle aldrig kunna tänka mig att ta ut den. Är en del av mig och har aldrig ångrat mig!
Åh! Jag tyckte knappt min kändes när jag gjorde min, men jag var väldigt avslappnad pga min piercare som var toppen. Och sen är jag inte så känslig heller. Än sålänge har min varit problemfri. Vad är det bästa med din? Att den är snygg, eller att den är funktionell?
Kung Ia
Jag är extremt känslig och låg smärtgräns så det var nog värsta smärtan jag har utsatt mig själv för. Tatuera sig var inget jämfört med det. Men alla är vi olika! Jag älskar den, det är det finaste jag har på min kropp. Den är otroligt snygg, sexig och en del av mig. Mitt ex i tonåren köpte den i julklapp till mig, gjorde den när jag var 16 år och det är samtidigt ett minne från gymnasietiderna också. Den är bäst helt enkelt! Och enligt mig så är det den snyggaste och bästa piercing man kan ha. Gillar inte piercingar allmänt men bröstpiercing är det finaste man kan ha! Smyckar kroppen fint! Så bra val där!
Vilken fin present. Förstår dig verkligen!
Jag känner mig mycket snyggare och sexigare och allmänt mer bekväm med mina bröst nu.
Och så är det en liten bonus att de känns som en liten hemlighet. Haha!
Kung Ia
Haha ja det också! Hoppas den läker fint och allt går bra med den :)
Jag är smärt tålig men vänstra bröstvårtan gjorde riktigt ont :P Jag älskar mina piercingar ser as dumt ut när de inte sitter i, det fattas något så tar nästan aldrig ur dem mer än för rengöring ^^ Piercaren har även vart skillad eller omedvetet missat mjölk kanalerna iallafall fickjjag erfara när jag läckte mjölk efter avbruten abort så behöver inte oroa mig för att jag ska ha svårt att sluta amma om jag gör det i framtiden ^^
6 Ursäkta för ot. Men vad är avbruten abort?
Haha jag gjorde abort som misslyckades totalt och föll mellan stolarna så de tog tid innan jag fick göra efterkontrollen så fostret fortsatte växa och blev v15 innan jag blev inlagd för att göra en bevakad abort som även den ej funka så blev tillslut inskickad till kirurgen - härliga 4 dygn med dropstång och blodfusion :/
8 Oj!! Låter väldigt jobbigt!
Följer då jag själv ska pierca bröstvårtan någon gång! 😃
#9 Ja inget jag rekommenderar alls. I alla fall min bästa rekommendation till nipples piercing är att äta ordentligt innan, be brave ^^ (jag tycker det är bäst att stirra på nålarna när jag blir piercad under själva ingreppet), tvätta så fort det behövs ordentligt med antingen koksaltslösning eller special vätskor (har alltid gjort egen koksaltslösning men sist piercade jag naveln för skojs skull utan att egentligen vilja ha den - ångrar mig inte dock - och den var svår läkt så då fick jag tag i klorhexidinsprit)
Haft mina i tre veckor nu och de läker så ofantligt fint! Ingen sårvätska längre och de känns som om de redan är en del av mig och som om de alltid suttit där. Rekommenderar alla som tänkt tanken att göra det. Känner mig så otroligt snygg och bekväm i mina :)
Kung Ia
Har väldigt hög smärtgräns, piercade högra bröstet för nått år sen och kan värka nån gång en till och från, det gjorde ganska ont. Sen för ett år sen piercade jag vänstra och det gjorde förbannat ont haha! Men helt klart värt.. just när själva kanylen går in samt när den går ut liksom, efteråt dunkade det i bröstet och värkte, började själv halft skratta precis efter då det var som en chock för kroppen men det gick så pass fort när dom piercade. Efteråt hade jag inte ont utan sved bara lite :) tvättade med saltvatten!
Vettefan om jag någonsin kommer kunna ta ur mina helt… hade dem ur i helgen för vanlig rengöring och såg mig själv i en helkropps spegel.. det ser ju inte klokt ut utan, varför gjorde man inte detta för så fort man hade växt färdigt^^