Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1049 ggr
[Exotiiica]
0

Infektion?!

Hejsan, jag piercade näsan för typ 1 månad sen. Kollade nyss i spegeln och märkte att jag har en röd finn likninde grej PRECIS över hålet(har en näspiercing i näsvingen) . Jag är väldigt lumpig så jag råka alltid slå till min piercing. Men det är inte ömt eller något utan den bara är där. Vad är det förnågot?

Aleya
0

Klenod eller hur det stavas. Har du ring eller stav?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Exotiiica]
0

1# Jag har en stav.  Vad menar du med klenod?

[Exotiiica]
0

Hjälp?

Karmatarerskanise
0

Säker på att det inte är en finne?

Jag tror 1 menar keloid. 

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Keloid

[Exotiiica]
0

4# ingen aning, tog ut piercingen och rensade såret och den sprack. Fast nu kan jag inte sätta in min piercing…

[AnimeV4]
0

#5 Man ska aldrig ta ur ett smycke ur en piercing som inte läkt helt! Smycket fungerar som ett dränage och gör sig av med skit som kommit in i smycket! Är det kört? 😕

Karmatarerskanise
0

6 ibland måste man ta ut piercingar.  Jag tog ut min industrial  vid infektion eftersom det gjorde så ont. Det läkte bra med rätt medel.

[Exotiiica]
0

6# Hej! Jo förstår det men var lite paranoid så tog ut det och rengjorde allt inklusive smycket. Jag använder ett bakteriedödande medel(frågade om det fanns något i apoteket som kunde rengöra min näspiercing) Jag fick in det och det läker fin fint! :)

[AnimeV4]
1

#7 Sant, jag själv fick offra ena piercingen för ett år sedan, men nu är den på sin plats igen 😃 Ska man dock ta ur piercingen om man planerar att ha kvar den och fortsätta kämpa om den faktiskt är infekterad? 🤔 

#8 Härligt, lycka till nu!