En fråga om töjning
Jag töjde högra örat upp till 10mm och var nöjd med det. Hade tunnel i men råkade få de i slaget så det blödde och härjade så jag tog ur och lät det läka ihop ordentligt. Ni har jag börja töja igen och töjer samtidigt de vänsta örat som jag inte töjt förut.
Min fråga är: går det fortare för de högra örat som har varit töjt förut att töjas igen?
För jag tycker det går fort. Hålet hade dragit ihop sig väldigt mkt efter jag tog ur smycket. Men jag kan töja utan att det känns. Är det bara att köra eller ska jag ta det lugnt?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Det säkraste är att ta det lugnt och känna efter vad din kropp klarar.
Jag tappade min töjning på 8 mm i ena örat och hade inget i det i kanske ett år. Sen nu har jag töjt upp det till 10 mm och andra gången jag töjde gick det mycket bättre och snabbare. Om du vill vara säker töj sakta upp. Men om örat känns bra och du känner att det kommer klara av att töjas lite snabbare denna gång så gör det, men tänk på att det inte ska göra ont.
- Medarbetare på studier.ifokus
Hade mina öron på 8mm och lät det växa igen och ahde vanliga örhängen ett par år, och när jag töjde upp igen så gick det mycket lättare.
Vad bra att det är fler som har upplevt att det går lättare/fortare. Jag töjer och sedan låter jag det vila någon vecka med plugg i tills det känns och ser bra ut sen fortsätter jag. Det är de örat som är töjt sedan innan. De vänstra örat tar längre tid och jag ger det längre tid.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower