Kommer kött ur piercingen..

eww
Heej! Piercade kinderna för drygt 5 månader sedan. De svullnade upp väldigt mycket i början, men efter att jag bytt till längre stavar läkte de väldigt fint för att vara kindpiercingar.
Sedan så går det såklart lite upp och ner. De kladdar och blir skorpiga ibland men det är absolut något jag räknat med eftersom kinderna har rykte att hålla på så.
Men de senaste dagarna nu har den ena börjat svullna igen. Känner att det är ganska hårt i kinden plus att kulan på insidan gärna hamnar ganska långt in under huden (dock gör det inte ont). Däremot kan det klia och irritera en del.
Problemet är kommer det ut någon envis köttslamsa som tittar ut genom hålet. Min uppfattning av keloid är att de är vätskefyllda blåsor(?) Detta är mer en blodig liten köttbit som sticker ut. Dessutom verkar hålet på denna sida ha töjt ut sig till ungefär dubbelt så tjock som smycket är.
Syns väl inte så tydligt kanske men jag bifogar en bild på äcklet ifall någon har nån teori? :)

Jag inbillar mig att det ser ut som en blowout.
Meeeeeen jag är inte expert. Så, överlåter diagnosen till någon annan :P Hoppas att det ordnar sig iaf!
Kan man få det i kinderna? :O

Ser inte varför det skulle vara omöjligt. Jag fick en blowout intimt. Tvivlar starkt på att det är bundet till specifika piercingar!
Jag tänker mig mer att en blow out uppstår tex vid töjning då man trycker igenom så att innehållet följer med ut på baksidan av hålet. Har inte tagit ut stavarna ur kinderna på ett par veckor.

Keloid är ju en typ av ärr som kan uppstå efter en vävnadsskada.
Tycker det ser ut som att din kropp vill bli av med piercingen. Prata med din piercare tycker jag. De kan avgöra om det är något som kan gå över om man är noga med att hålla rent, eller om du faktiskt bör ta ur smycket.
Ett besök till piercaren är nog en bra ide. Ska se till att få det gjort så fort som möjligt!

Verkar vara infektion, tycker mig se var och du skriver att kinden är spänd.
#8 Det är nog mkt möjligt :/ idag bytte jag till en större kula på insidan för att den inte ska försvinna in i kinden. För ja, ddn har av någon anledning svullnat upp igen.