Bolla idéer ang första tatuering
Jag har i flera år funderat på att tatuera mig, och under den senaste tiden har jag kollat upp lokala studios och allt annat praktiskt. Det enda problemet är att jag inte har ett riktigt bollplank som jag kan få hjälp av då min omgivning tycker att det är dumt. Så nu frågar jag er istället, vad ni tycker om mina två förslag som jag velar mest mellan. Jag vill antingen tatuera in min hemstads koordinater (alltså latitud och longitud) eller texten "förlåt dig själv" på antingen handleden eller på insidan av underarmen. Tacksam för åsikter och förslag :)
I och med att det är du som ska leva med tatueringen så är den enda du egentligen behöver bolla idéer med dig själv. Sak samma om andra tycker motiven är dumma. Jag ser inget fel eller konstigt i de motiven du vill ha. Så länge det är något som betyder något för dig eller som du verkligen gillar, så kör på det :)
Jag gillade iden om koordinater.
#1 ja det är sant, men det är alltid kul att få lite input från andra också annat än "du kommer ångra din tatuering" :) det är dessa idéer som jag verkligen vill ha, men ni kanske har tips på andra placeringar än de jag funderat på. Gillar att få lite olika perspektiv på saker och ting!
#2 jag med, lutar mest mot den! Har kollat runt på nätet och det verkar inte vara så många som har liknande tatueringar. Finns det andra placeringar man kan tänka på som känns logiska? Tex skuldra, nyckelben?
Placering ska kännas rätt för dig. Jag tycker inte det finns någon ligisk placering för en sådan tatuering.
Men handleden känns lite fjuttig.
Gillar också den med koordinater! Placering beror helt på dig dock, vad du tycker är finast och helst vill ha. Jag gillar underarmstatueringar om det är lite större motiv, men vågar själv inte skaffa en där då det är svårare att täcka på sommaren när man inte vill ha långärmat. 🤐
#6 ja, det där med att kunna täcka över den har jag funderat över -är det superviktigt att tänka på? Ni som har tatueringar sedan tidigare, är det nåt ni önskat att ni tänkt på?
#7 Om man jobbar inom typ hotellbranchen eller vill ha ett yrke där man är ett ansikte utåt för företaget så bör man tänka på det. Många arbetsgivare (majoriteten förmodligen) som inte vill att de anställda ska ha synliga tatueringar när de träffar kunder eller liknande. Självklart finns det undantag och det beror mycket på var man jobbar, men det är ju smart att tänka på. 🙂 Hellre ha det i åtanke än att stå där sen och ångra sig.
7 Jag har faktiskt alltid tänkt på eventualiteter.
För hur bra det än verkar så kan man ångra en dag.
Motiven låter ju som du redan har valt två bra. :) Placeringen tycker jag att du ska välja någonstans med mycket fett/muskler (och det inte är för tunn hud) eftersom det är din första tatuering. Sen om dessa tatueringarna passar på ett "köttigt" ställe är ju en annan fråga… Jag gjorde min första på axeln. Det kan vara bra att göra en mindre första gången om du är osäker på om du klarar smärtan. Jag gjorde en vargtass (inte drinken ;P) på axeln och det funkade finfint för mig. Blev t.o.m. lite beroende efter det… 😊
Just det glömde skriva att jag har bara tänkt ha tatueringar på såna ställen som man kan dölja med en kostym då jag inte vill ha några synliga när/om jag gifter mig. :)