Pierca nipples?
Hej i värmen! Såg att det fanns en tråd om piercing i bröstvårtorna men finns ändå lite frågor jag vill ha svar på så blev att jag skriver ett nytt inlägg. Jag planerar att framåt hösten pierca bröstvårtorna, och då till första frågan: är
det dumt av mig att pierca båda samtidigt eller borde jag istället ta en i taget?
Sen lite om smärtan, tänker inte fråga
om det gör ont att ta då jag vet att det skiftar så otroligt från person till person men undrar lite hur läkningstiden var för er med denna piercing? Hur underlättade ni (speciellt tjejer)? Bh, sport-bh, ingen bh alls? Lösare tröjor osv.?
Sen om det är något speciellt jag bör veta eller tänka på
i samband med piercing i bröstvårtorna? Och är det någon som vet hur det går till om en ska amma sen (hade inte tänkt ta ut dem i första taget), behöver en ta ut eller hur funkar det?
Haha ja mycket frågor i ett men känns som det här är
bästa stället att få de svar jag söker, gillar att få information direkt från källan, har läst på på andra ställen men vill veta vad ni har att säga :) tack på förhand!
Jag tog i båda samtidigt, spelar ingen roll. En del piercare tycker det är enklare att f dem symmetriska spec om de kör helt på fri hand (och inte använder tänger). Smärtan… det va en speciell smärta i båda, kände knappt dem andra piercingarna men den ena av nipples gjorde riktigt ont faktiskt men var bara extra stolt efter pga det. Amning vet jag inget om (tror du inte borde ha i dem under tutt stunden dock ^^), en del har svårt att få mjölken att sina då det läcker ur piercingarna medan jag som gjort sen abort och fick mjölk som läckte ur bröstvårtorna men inget ur piercingarna.
Btw vadderad BH eller kompress när jag sov första tiden är att rekommendera ^^
Visst kan det spela roll om man tar en eller två. En del läker bättre om kroppen kan fokusera på en i taget.
#3 så stora grejer är det inte, kroppen kan hantera två piercingar på samma gång. Om inte så kanske man ska göra bröst förstoring en åt gången också :P (skämt)
4 Handlar inte om stora saker nej. Men kan man underlätta läkning så gör i alla fall jag det. Exempelvis broskpiercingar och bröstvårtor är svårläkta. Då kan det för vissa hjäloa att ta en i taget. Kroppen kan lägga alla resurser på en sak.
Jo det är det jag hört, att det hjälper läkningen att ta en i taget:/ men vad är att rekommendera? Är väldigt taggad och vill göra dem nu haha :D
Jag råder så klart till en. ;)
Men inte nu. Nu börjar rötmånaderna.
Nu när det pratades om bh:ar.. Jag som ska ta en piercing i ena bröstvårtan framöver undrar hur det funkar med chestbinder då jag inte använder bh. Har ni några tips på hur jag kan skydda piercingen under läkningen? Jag lär ju fråga piercaren när det är aktuellt, men har ni några tips? 🤔
Ärligt talat så var min navel mer svårläkt än nipples. Jadu kompresser och låta de andas så fort du kommer åt om du inte har bh den jobbigaste tiden.
Dom allra flesta får problem med amning senare Barnet suger ju på bröstvårtan men får inte i sig någon mjölk för den rinner ut genom piercing hålen. Så jag vill inte pierca mina nipples därför
#10 Jag fick som sagt inte ut mjölk där när jag läckte så det är nog inte heller slageti sten.
TS, fråga den piercare på den studio du vill gå till hur de vill göra.
Är det en utövare som är säker på sin sak och som inte har några problem att köra en åt gången så skulle jag tycka att det är säkrast, just för att nipples kan krångla något oerhört.
Samtidigt finns det studios som helst vill göra sådana piercingar samtidigt om det ska bli symmetriskt. Lite som med labret piercingar om man vill göra två (som tex snakebites o angelbites) eller cheeks för den delen :)
//Belinda aka Zandrama