Vit tatuering
Såg en jättefin vit tatuering en gång och bestämde mig genast för att jag ville ha en kort text på handleden i bara vitt.
http://37.media.tumblr.com/tumblr_m88fzmhxyB1rd3bwvo1_400.jpg
Har googlat lite och tydligen ska det vara mycket svårt, finns typ ingen tatuerare som vill göra en sån eftersom det inte är garanterat att resultatet blir bra, färgen kan bli brun osv.
Är det någon som har erfarenhet av vita tatueringar? Är risken för stor att den blir dålig? Jag är inte blek utan min naturliga hudfärg är typ solbränd
Jag är också intresserad av en vit tatuering! Jag är dock rätt blek naturligt haha.
Jag ville ha "vita" rosor i min tatuering men tatueraren vägrade för hon sa att det aldrig blev fint med så ljust. Sen lär man ju behöva vara väldigt solbränd för att det ens ska synas väl. :/
Gör en scarification istället, så blir det ett vitt ärr med tiden 🙂 Tyckte det såg ut som det på bilden, eftersom det såg ut som om texten var lite "upphöjd"?
#3 Nej den är en vit tatuering på bilden (vanligt att huden står upp lite då den reagerar på att ha blivit stucken så många gånger). Tycker det är hemskt med ärr-"tatueringar", skulle aldrig kunna göra så mot mig själv. :/ Lär inte vara hälsosamt med ett stort öppet sår.
Jag tycker också det ser mer ut som en scarification. Är inte tillräckligt vitt för att vara vit färg.
För att svara TS, vit färg blir sällan bra utan används mest som higlights i B/G-tatueringar.
/Christine
#5 Denna är ju inte heller kritvit http://cdn.buzznet.com/assets/users16/callinamarie/default/love-hate-white-ink-tattoos--large-msg-136208674559.jpg Lär vara vanligt när de är nygjorda och huden runtom blir röd? 😮 Hur som helst så tycker jag att TS bör göra en tatuering i annan färg än vit då det som sagt är svårt att få till.
Ett stort öppet sår? Tatueringar är väl också sår, innan de läkt? Och en liten scarification blir ju inget "stort" öppet sår 😉 Sen lägger man väl om det med plast i början, eller..?
#7 Knappast på samma sätt! De tar ju bort hela huden på en scarification medan man endast punkterar huden på en tatuering. Du kanske får några få sårskorpor av en vanlig tatuering, men du har ingen hud kvar där din scarification är. 😛 Mår typ illa när jag googlar bilder på de stora och jag är knappast 'mesig' av mig, utan jag älskar gore-filmer och liknande. xD Men scarification är bara too much… Förstår mig inte på det! haha
Jag gjor en vit tatuering på mig själv när jag jobbade med det bara för att Så många ville ha det. Var jag tvungen att testa. Den sitter fortfarande där, inte jättespännande när jag är så blek själv. Ärligt, vita tatueringar är inget att ha, dem är fina när dem är nygjorda men dem syns knappt efter läkning.. Om ens alls… Om du vill ha en ljus tatuering som inte syns så go for it, jag skulle rekommendera att du kör en ljus blå tex, det kommer bli mycket bättre. Plus att dem syns fortfarande efter 3 månader. Bifogar bild på min, det är en ros, ca 5 år gammal
#8 Fast sköter man sin scar (som man ska) så är det inte större infektionsrisk än med en vanlig tatuering.
Allt handlar om hygien och skötsel. Får man en infektion, ja då har man antagligen inte tagit hand om den på rätt sätt.
Jag kan tycka scarfications kan vara riktigt snyggt ^^ Dock inget som jag kommer göra själv :)
//Belinda aka Zandrama
#10 Får man infektion kan det bdro på mycket annat än ens egen skötsel.
#11 Ja absolut, man ska ju även gå till någon som håller utrustningen steril ;)
//Belinda aka Zandrama
#12 Det handlar om läkekött, överdriven värme, att man av ren otur får in bakterier osv. Det är inte så enkelt som att det läker bra bara för att man sköter den som man ska.