Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 978 ggr
Westinan
0

Töja för snabbt

Hej!

Jag tänkte börja töja öronen,  och undrar om det inte alltid finns en storlek emellan, så det blir 10 mm - 12 mm, att man hoppar över 11 mm och töjer 2 mm på en månad, blir de blowout då?

Karmatarerskanise
0

Det kan det bli ja.

Westinan
0

Hur ska jag göra för att undvika det? Om det inte finns något smycke i den storleken?

Karmatarerskanise
0

Expanders finns ju.

Westinan
0

Och hur funkar dom?

fuzzie
0

Oftast kan det vara svårt att få tag på expanders/spiraler på de udda storlekarna efter 10 mm. Så jag tycker helt enkelt att du skall ta det väldigt lugnt och sansat om du skall töja från 10 - 12 mm och köp gärna jojoba olja som mjukar upp ditt öra och får igång blodcirkulationen.

Om du gör detta på "rätt sätt" så kommer du mest troligt att klara dig från en blowout, men nyckeln i töjandet är just att ta det lugnt. 

Lycka till! 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Westinan
0

#5 Vart kan man köpa jojoba olja? Tack så mycket!

Karmatarerskanise
0

#4 Vet inte vad du menar med hur dom funkar? Du töjer.

http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/silicone-strates-taper-white.cfm

fuzzie
0

#6 Jojoba oljan brukar man kunna få tag på för en 100 lapp på diverse apotek och jag har för mig att man då får ca. 100 - 150 ml för den slanten. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Westinan
0

#7 Det jag menar är att jag har kollat alla smycken i den storleken och den finns inte. 

Så jag tänkte om det är något annorlunda med expanders så att det går att ta en mindre/större storlek och få det funka ändå. 

===

Westinan
0

#8 Det låter ju jättebra! Ska man använda det varje gång man töjer?

Karmatarerskanise
0

9 Om du kollar länken så ser du att exemplet finns i 11mm?

Det finns töjsmycken i alla storlekar.  Bara ma  letar lite.

fuzzie
0

#9 Köp dock inte silicon för att töja med då det går oerhört segt att töja och du kommer antagligen slita upp den tunna huden i örat. Acryl är inte det bästa direkt, men det är 211 gånger bättre än silicon. 😉 

Det allra bästa materialet att töja med är dock titan/kirurgiskt stål. 👍 

Edit: Du kan använda det mer eller mindre varje dag genom att du plockar ur smycket och smörjer in och masserar en liten stund. Så om du gör detta när du känner att det är dags att gå upp en storlek så kommer det säkert funka jättebra för dig. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Westinan
0

#12 Tack så mycket för hjälpen!

Karmatarerskanise
2

Jag avråder starkt från att töja två storlekar på en gång. Oavsett olja eller inte.

soetisen
2

Du kan alltid töja med tejp, och tejpa något lager med några dagars mellanrum, det tar kanske längre tid men är väldigt skonsamt mot örat.

Sen kan man givetvis inte använda vilken tejp som helst, men gängtejp är bra (annars kan du googla).

- Medarbetare på studier.ifokus