Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 778 ggr
Fulia
0

Navlepiercing

Hej!

Tänkte fråga om man kan fortsätta att rida fast man har tagit navelpiercing. Förmodligen får jag min i oktober / jul. Men efter som jag rider så vill ja veta för jag vill ju inte sluta rida. Har kollat runt lite själv och även rådfrågat dem jag känner men ingen vet .

Så jag tänkte fråga er!

Kan man rida  trots att man tagit navelpiercing? Hur ser ni på saken? 

Vet ni någon bra studio som finns i Jönköping/Östergötland som är bra och noga.? :)

Tack på förhand :)

Karmatarerskanise
0

Man bör ta deg lugnt de första veckorna. Ridning kräver att man rör magområdet vilket irriterar nytagen piercing. Naveln är dessutom en svårläkt piercing.

Fulia
0

#1 Får man åka till stallet och ta Lugna/försiktiga pass? och typ rida ut en liten sväng elr så? om du förstår hur ja menar? :)

Julii96
0

Ja det kan du. Jag red många år med navelpiercing utan problem. Men rekommenderar att ta det lungt i början och alltid ha något skydd. Kompress funkar kanonbra :)

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se

Fulia
0

#1 & #3 tack för att ni svarade! :D

Vet ni några bra studior som tar navel piercingar och är dukitga nära Östergötland/Jönköping ? :)

RoxannaS
0

Infektionsrisk ska man tänka på också. De sa min piercare till mig. Att de är mycket "dammpartiklar" och sånt i luften i ett stall. Så hon rekommenderade första tiden att inte vistas i stallet alls.

Men ring och hör efter med piercaren du tänkte gå till och fråga vad dem säger. 
Tror de kan funka att ha "kompress" eller något under tiden du är i stallet. Men du bör nog inte ha det mer än nödvändigt då "såret" inte får luft. 

Angående svårläkt har jag svårt att hålla med. Min läkte på bara några veckor. Men man bör dock inte byta piercing ändå förrän efter en viss tid. Men allt sånt berättar piercaren när det är dags. 🙂

Min piercare sa att jag kunde komma tillbaka på återbesök och få den "checkad" innan byte osv för att vara säker på att den var helt läkt.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Julii96
0

Jag tog min hos house of pain i norrköping och tycker hon är riktigt duktig!

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se