Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1035 ggr
Officielle
0

Helix

Hej! Jag gjorde en helix-piercing i örat för cirka 7 veckor sedan. Tog den med en pistol och fick ett plastsmycke eftersom att hon som piercade mig sa att hon inte tyckte jag skulle ta silversmycket jag valt från början eftersom det var lite större. Hur som helst så hade jag plastsmycket i ungefär 4-5 men eftersom det gjorde ont och inte läkte så bytte jag till en silverring. Jag har haft silverringen i nu i 2 veckor tror jag och nu har det bildats en varkula(ursäkta för äcklig info) på baksidan av örat där ringen kommer ut. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag ta ut ringen och strunta i allt eller ska jag låta det vara som det är? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Officielle
0

^ Hade plastsmycket i 4-5 veckor.

IceTee
0

Jag tycker du ska gå till en riktig studio och be dem ta en titt!

Medarbetare på Skor iFokus

Officielle
0

#2 Finns tyvärr ingen nära där jag bor, närmaste är cirka 2 timmar bort. :/

IceTee
0

Ta en bild och mejla till dem? 🙂

Officielle
0

#4 Men jag gjorde inte piercingen hos en riktig piercare, gjorde den på en smyckesaffär.

IceTee
0

Jo, men mejla en riktig piercare menar jag!

Karmatarerskanise
0

Ta ut piercingen och låt det läka. Det är verkligen dåligt att pierca med pistol i brosket. Chansen för läkning är väldigt mycket lägre än om det görs ordentligt.  Tyvärr. 

Vägrar du ta ut ddt så tvätta med koksaltlösning 2 gånger om dagen. Recept finns bland våra artiklar.