Navelpiercing på nytt?
Hej…. För ca fem år sedan tog jag hål i navel hos panache (gå aldrig dit!) och som femtonåring tänkte jag så klart inte att de satt den för tätt ihop än vad " idealet" på navelpiercing är… Tog ut den ca två år/tre år efter för att jag var rädd att den skulle slitas av om jag fastnade i kläder eller något,. Den har växt igen på insidan men fortfarande inte på utansidan, utan där ser man hålet liksom och det har ändå gått…ja två tre år sedan jag tog ut den så den kommer knappast växa igen helt.. Men funderar på om jag skall pierca den igen fast på en bra studio den här gången då, men vet inte om det är värt det, alltså om det skulle vara något problem med tanke på hålet jag redan har, för jag antar att piercing kommer att sitta på samma plats som innan.. Jag menar, det finns ju kortare stavar ( vilket jag inte tänkte på då) .. Blev en lång text här nu men hoppas att någon kan hjälpa mig, hehe, innan jag tar steget ochåker till en piercare
Jag har piercat min navel tre gånger (!), och det har aldrig varit några problem. Är det läkt på insidan så är det ingen fara. Men eftersom kanylen är ihålig och "tar med sig" huden så kan hålet vara där, men piercingar har inte "halkat ner" för mig i det gamla hålet :)
Men har du piercat dig på samma ställe alla gånger eller satt den "högre" upp så att mellan rummet är större?
Kommentaren med bilden från Google är borttagen eftersom man inte får ta bilderutan llov från bildägaren.
Jag har piercat över ärrvävnaden så att mellanrummet blev större ja :)
För ärrvävnaden är såpass stark att en ny piercing inte tar sig igenom :)
Jaha okej, men syns inte det gamla hålet då där mellanrummet är…? Är rädd att det skall se dumt ut om jag inte sätter hålet på samma plats som jag tidigare haft :)
Jo, hålet kan ju synas, men har sett flera och det är ingenting som en annan tänker på :)
Annars får man använda omvända navelpiercingar, som finns på piercing.nu :)