Öppna igenväxt tungpiercing !!
Hej!
Jag tog ut min Tungpiercing för ca 1 månad sedan eftersom jag var aah dum i huvudet helt enkelt. Innan hade jag den i 4 månader. Den va frisk och läkningsprocessen ställde inte till med problem alls.
Men nu så ångrar jag mig grovt och vill verkligen ha det igen. Någon som har öppnat ett igenväxt tunghål med tungsmycke, nål eller något? eller vet om det är "ofarligt"? vill inte direkt att min tunga blir förlamad eller liknande.
jättetacksam för svar
Har du testat att sätta i ett smycke, så du vet hur litet hålet har blivit?
Jag har satt in smycken i hål som inte har använts på månader. Man får börja med ett tunt smycke, sen öka storleken successivt. Det gör ont och svullnar lite de första 1-2 dagarna, men sen är det som vanligt.
Om den har vuxit igen så är din tunga som innan piercingen, dvs du får göra om piercingen igen. Tungan och munnen i allmänhet växer dessutom ihop väldigt snabbt, det tar inte ens en månad innan vävnaden är återställd (vanligtvis, finns såklart undantag). Att "öppna" hålet med en nål eller liknande vore alltså som att göra en piercing med en nål, vilket aldrig kan rekommenderas.
#1 Alltså jag har inget hål alls där nu utan det är helt igenväxt #2 Jo jag tänkte också på det, får nog ta hos en professionell isåfall. Tack så mycket!
Gå till en piercare. Eftersom det är ihopväxt måste hålet göras om.
Om hålet läkt igen måste det göras om, men om det bara dragit ihop sej så kan du antingen trykka igenom smykket själv eller så töjer en piercare upp hålet åt dej med en taper.
"Do small things, with great love"
Jag använde inte mitt tungsmycke på över ett år och fick i det efter typ fem minuter av pill när jag fick lust att använda det igen. Näsan och läppen använde jag inte på över två år och kunde även sätta i de utan några större problem. Men jag hade iofs haft dem i flera år innan jag tog ur dem också.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#6 Samma sak med mina örsnibbar. Tog hål när jag var 9, använde dem i ett år ungefär för att det blev infekterat hela tiden. Det visade sig vara nickelallergi, och på den tiden var det inte vanligt med nickelfria smycken, så jag var tvungen att sluta använda dem.
Efter 20 år kunde jag få i örhängen igen 😛
#3 Ibland syns inte hålet för att det dragit igen sig så mycket. Helt säker på att det är läkt?
Gå annars till piercare och låt dem kolla/göra om hålet.