Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2619 ggr
Lia
2014-09-04 19:31
0

Bröstpiercing

Höhö, i morgon ska jag pierca mina bröstvårtor, och jag är så nervös att jag dör! Någon som kan jämföra smärtan med en läppiercing? Något jag ska tänka på innan? 
Alltså, jag har hört att man ska sova i BH, men jag har så extremt känslig mage, så jag får kramp i magen om jag sover med det. Och jag bär alltid klänning, så jag har inga tighta toppar. Andra förslag?

Karmatarerskanise
2014-09-04 19:37
1

Hänger inte med riktigt?  Vad har känslig mage med bh att göra?

Lia
2014-09-04 19:41
1

#1 Den trycker? Även om den inte sitter hårt. Och då får jag ont efter ett tag plus magkatarr. Även ont i huden, reuma, osv. Så det är inget bra alternativ.

[Olärd]
2014-09-04 20:19
0

Sov med kompresser första tiden.

[Olärd]
2014-09-04 20:55
0

Ja det gjorde jag :D

Fialialej
2014-09-04 20:57
0

Hur det känns är individuellt. Styvare bröstvårtor ska tydligen kännas mer enligt piercaren jag var hos. Men det är ju svårt att vet hur styva bröstvårtor man har om man inte har för vana att jämföra genom att känna på andras. Jag hade varken kompresser eller bh innan det hade läkt eftersom det tryckte och skavde = inte skönt. Smaksak alltså.

"På natten är alla katter svarta"

FreddieFairlane
2014-09-05 12:32
0

Nu är jag ju visserligen inte tjej. Men min piercare berättade att tjejer brukar oftast inte känna lika mycket när dom gör nipple piercing. Varför vet jag inte. Och jag tycker att det gjorde liiiite ondare än mina snakebites.

Gå in med inställningen "Det kommer göra skitont men jag SKA göra det". Då brukar kroppen vara beredd på att det ska göra skitont fast de inte gör de. Funkar iaf för mig :)

[Nelley]
2014-09-05 15:35
1

#7 Men det fungerar ju inte för alla, vissa kan bli så nervösa och svimmar tom.

Fialialej
2014-09-05 18:38
0

Att spänna sig gör knappast en positiv inverkan på bröstvårtor som då, iallafall på mig, styvnar.

"På natten är alla katter svarta"

Lia
2014-09-05 19:55
0

Mina bröstvårtor styvnar bara av kyla och mycket beröring, så det är lugnt. Och jag har aldrig heller svimmat, så jag är nog inte benägen för det. Sen är det bra att vara lite rädd med tanke på endorfiner ^^ Jag skulle gjort det idag, men det har varit en fruktansvärd dag för mig, så jag har skjutit upp det. Det tar ändå 4 timmar fram och tillbaka för mig, så det är ingen promenad.  Så jag får skjuta lite på det helt enkelt. Tack för era kommentarer!

FreddieFairlane
2014-09-10 04:35
0

#8 jo jag vet, har själv sett de, talade bara om vad som funkar för mig :) #9 om du syftar på min kommentar så vill jag påpeka att jag menar inte att man ska spänna sig, utan att ställa in psyket på att de kommer göra ont. Men samtidigt driva sig själv till att göra de. Vet att de låter konstigt, tänkte inte så i början. Så de krävs nog lite skot i ansiktet innan man kan ställa in psyket så. När jag ändå är inne på psyk grejer. Jag gjorde min första tatuering för några veckor sen. Gjorde ganska ont i början. Men efter två minuter sa jag till mig själv "Kom igen, du är ju fucked up, innerst inne gillar du ju smärtan". Det måste också va svårt att förstå men det hjälpte mig nåt så otroligt mycket, började skratta åt hur jag nästan kunde njuta av det ^^ Även fast jag hela tiden visste om att jag lurade min hjärna ^^ (ja jag är störd jag vet) ;)

[Forest]
2014-09-14 10:56
0

6 tog det lång tid för din/a att läka?