Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1672 ggr
AnotherLova
0

Lite frågor om navelpiercing!

här kommer några frågor om navelpiercingar!

1. Hur ont tyckte du det gjorde när du tog hål i naveln om du har det?

2.hur lång tid ska man gå med läkningssmycket innan man får byta?

3. rida med navelpiercing? funkar det? tänkte om man viker ner byxorna och rider utan väst och med lösa tröjor så borde det väl gå? och att man typ har en kompress för? jag kommer ju inte hoppa den första tiden då utan bara rida dressyr och då är man ju ganska rak, så magen blir ju inte ihoptryckt eller vad man ska säga.

tack på förhand :)

[Nelley]
0

1. Man har ju olika snärttröskel och sånt så det varierar ju, men för mej så tycker jag folk "underdrev". Alla sa att det knappt kändes och att det är lugnt och gör inte ont alls osv. Och jag var ju ändå jättenervös eftersom det var min första "riktiga" piercing och så. Så jag låg ner och han tryckte in den, och jag pep till. Så sjunk väl mitt blodsocker eller nåt för jag var skakig de närmaste halvtimmen iaf. Asså det gör inte jätteont, det gör det inte. Men visst känns det, mer än jag förväntade mej. Sedan känns det väl knappt för vissa medan andra faktiskt svimmar. ;) 2. Tills det är läkt vilket kan ta upp till ett år tom. Men det är ju inte panik om du gör lite tidigare men det kan dra läkningen bak månader. 3. Jo det går väl, har sett andra som skrivit om det och det ska inte vara nåt stort problem. Sålänge du har ok läkekött, immunförsvar.

Bjallstal
0

1.Ont och ont, tyckte mer att det sved till rejält. 

2. Som ovanstående, Jag gjorde det för tidigt och åkte på en infektion, lyckades dock så väck den rätt kvickt. Ha inte för bråttom, jag har haft mitt läkesmycke 97% av tiden jag haft min piercing(snart 8 år) och tycker det är bäst. Lagom tungt och fastnar inte lika lätt som hängande smytcken.

3. Jag red samma dag som jag piercade min navel :) Tejpa kompress över och gör allt som vanligt. Min kära ponny smällde sitt huvud i magen på mig typ 20 minuiter efter att piercingen var gjord, gjorde svin ont, men var inget farligt :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
0

Jag tävlade 110 men ponnyn två dagar efter att den var gjord dessutom. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

ennycc
0

1. Det gjorde ont, men inte jätteont. Det som jag tänkte mest på under tiden var att det kändes så konstigt att känna det nere på magen, är ju så van att det blir i öronen. Så det var inte så farligt för mig. Men det är såklart olika

2. Gå helst så lång tid innan du byter, speciellt om du rider och gör saker som irriterar. Jag bytte alldeles för tidigt och flera gånger, vilket ledde så att det började blöda och bli obehagligt.

AnotherLova
0

Tack för alla svar!

Katstad
0

1. Min gjorde sjukt ont, lyckades även dra in magen i ren panik så nålen fastnade halvvägs in! Sen tog det ett par dagar innan jag kunde böja mig fram utan att det gjorde ont :) Men absolut något jag skulle göra om!

2. Svarar väl som resterande, tills man märker att den är läkt. Min blev ju även lite inflammerad så fick vänta ut det med. Bytte första gången när jag märkte att inflammationen varit borta ett tag :)

3. Jag kunde också rida när min var gjord, ingenting jag tänkte på alls :)

Proktologi
0

smärtan är individuellt. min ondaste var näsvingen pga brosket. Har piercat alla delar av naveln och tycker det inte är värre än att ta blodprov.

Läkningstiden är individuellt. vissa läker på 4mån och andra upp till 1-1.5år.
Du kan givetvis byta när det känns okej. men inget hängsmycke förens det är helt läkt.
Var beredd på att navelpiercingen kommer stötas ut 2-4mm. Så pierca hos en som KAN pierca i studio.

Jag är ingrodd hästtjej och har haft häst i hela mitt liv.
Du kan rida utan problem :) tejpa över om du har höga ridbyxor så piercingen inte skaver och blir irriterad. köp bred kirurgtejp.

/Piercare.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

[Nelley]
0

#7 "Alla delar av naveln"? Du vet väl att det finns massa, diagonal och inuti naveln och horizontal, inte bara inverted och "vanlig" som är navelpiercing. (om det var det du menade)

Proktologi
0

#8 uppe, nere och på sidorna = alla delar av naveln.

Se*Ocarinas
www.cuntcat.blogg.se

[Nelley]
0

#9 Inuti då? ;)

Proktologi
0

hur ska en skindiver eller anchor möjligtvis kunna hålla sig kvar under läkningsprocessen? #10

Se*Ocarinas
www.cuntcat.blogg.se