Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 769 ggr
1NS4N3
1

Vertical labret innan resa?

Hallåhallå! Nu är det såhär att jag är så galet sugen på att skaffa vertical labret att jag nästan spricker. Grejen är den att jag kommer inte kunna göra den förrän i början av november, och 1½ månad senare reser jag iväg i typ 3 veckor. Jag hör ju redan att det kanske är bättre att vänta då med piercingen,  men jag har så lite tålamod så jag vill liksom veta riskerna. Läste på en sida att det tar 4-8 veckor att läka men på en annan att det tar 6-10 månader för den att läka helt. 
Det jag undrar är ju då om jag vågar ta piercingen innan resan, och hur det kommer bli med bakterier och så för läppen?

Gaalet tacksam för svar! 😃

[Nelley]
0

Det beror ju på var du ska resa, om det är skitvarmt och du kommer bada massor så är det kanske inte en så bra idé. :)

Karmatarerskanise
0

Jag hade väntat.

1NS4N3
0

#1 Ska till florida, vi kommer ju ha pool där men vet inte om jag ska bada :)

[Nelley]
0

Jaha ah, då kanske det inte är en så bra idé… 🤔

1NS4N3
0

#4 haha nääe, har funderat lite på det och sökt runt och sådär… verkar som att jag får vänta tills jag är tillbaka efter resan. tar emot ganska mycket att säga det 💔

Rumblebee
1

Nu kommer jag och säger lite tvärt emot haha. Men i och med att det är ansiktet du vill pierca så ser inte jag varför du skulle vänta. Jag menar, även de i Florida lär ju pierca sig och det är ju inte att du kommer att vara där borta mitt under sommarvärmen når temperaturen år som värst. Och då piercingen år i ansiktet så ser inte jag problemet med att bada så länge du inte dyker eller plaskar runt. Visst kanske inte låter så kul men man åker väl inte på semester bara för deras poolars skull :P

1NS4N3
0

#6 alltså jag är så jäkla nojig över att något ska hända. så jag har bestämt mig för att ta det säkra före det osäkra.. men tänker att eftersom det är ett helt annat klimat där så borde det ju finnas massa andra bakterier och skit som min kropp inte är van med och då kanske det blir infekterat och skit.. alltså åh, jag vet inte xd

Karmatarerskanise
0

Dessutom är det lätt att glömma regöring när man är iväg.