Navelpiercing
Hej!
Jag är väldigt ny på det här med piercingar och behöver därför lite råd. Jag har sedan innan fyra "vanliga" hål i örat och en helix.
Jag funderar nu på att göra en navelpiercing men jag undrar lite om infektionsrisk och sånt där. Har hört att man inte får bada på ett helt år, men är det sant? Hur ska man göra för att slippa infektion och är det bäst att ta nere eller uppe?
Sen är jag lite rädd för att det ska göra ont också, är rätt feg. ;)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Det är väl 4 veckor man inte ska bada? ;) Nu på hösten är det ju toppen om du tar eftersom du ändå inte kommer bada i havet.
Jag tog min i januari och min har inte blivit infekterad eller någonting! Gjorde inte heller ont at all, blev så förvånad att det inte gjorde ont, bara ett litet stick. Gör mer ont att ta spruta :p
Bara mat sköter den varenda dag så infekteras den inte =) Har inte vågat ta ut min piercing förrän för typ en månad sen, har just nu precis börjat ta ut den inför varje boxningsträning jag har och den har inte växt igen (förutom ett pyttelitet lager skinn på typ men det är enkelt att trycka igenom piercingen o de gör inte ont). Jag tog min piercing där uppe. Jag har tvättat med tvålen man fick med men jag har även ofta tvättat med koksaltlösning
#1 Tack för bra svar! :)
Hur är det med pooler? Badar nämligen med skolan några gånger per termin och undrar om det funkar. <:
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag har inte badat i pool sen jag fick min piercing så kan inte svara hur det gått för mig men kan inte tänka mig att det är några problem (förutom i början). se bara till att tvätta den efteråt =)