Är detta normalt ?
Jag tog min percing i lördags och nu har jag en böld igenom hålet ! De är en läpp percing som sitter på höger va kan detta vara? Sen är de normalt med en vit gäga ? Har även en vit liten skinflik på insidan vid percigen! Orolig som tusan att den ska vara infekterad :( Är ny började på de med percigar Bild på fliken
Vit gegga låter som var. Gå till vårdcentralen och be dem titta på det.
Ska gå till skolsköterskan när hon kommer tillbaka
När jag piercade min underläpp fick jag precis samma sak, och även jag hade en ring. Allt eftersom så började skinfliken arbeta sig uppåt runt ringen. Det slutade med att jag tog ut den för den var felplacerad och möjligtvis hade börjat vandra lite också. Gjorde om den en månad efter och med en stav istället och då var allt problemfritt. Så mitt tips är att byta till stav. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
AA dock har jag bara häst skor hemma ska jag byta till den andra häst skon som är mindre i bredd ? Tror ni de hjälper ? Den är med i kirurgiskt stål :)
Gör allt för den så länge den får vara kvar
Enligt percaren var de norlmalt :0 Ska ringa om tre dagar igen
Håll kontakt med din piercare, men för min del försvann allt klödd när jag hade stav, så det är mitt tips som sagt! =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Byte till min andra smalare hästsko nu kommer allt kladd ut när de väl finns :)
Det bästa borde ju att använda en stav i stället för ring, iallafall under läkningstiden.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Aa ska leta upp en stav :/ Via internet med rätt bredd på
#10 När det är en sådan nytagen piercing så är det bättre att låta din piercare byta staven istället för att själv hålla på. Och som tidigare sagt så är stav bättre som läksmycke. 🙂
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Aa hon vägrar dock inse att jag måste ha en stav :/ Hampus är duktig och kan :) Min bror ska få byta när jag väl idag beställer en stav :)
#12 Se bara till att rengöra allt och köp ett smycke av hög kvalitet.
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Har nu beställt en stav som är snygg och som funkar som läk stav bara vänta tills den kommer :) Skönt de kommer va att slippa hästskon då den sitter runt läppen kunna äta mer normalt med :)
Du ska inte hålla på och byta smycke under läkningstiden. Inte så konstigt att piercaren sa nej till det.
Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.
Ok men lyssnar på råden som jag fått och vet att nu att de är mitt bästa val för att slippa större problem med den. Jag ska ta en härlig bild sen när den har kommit hem och på plats. :) den kulan är typ amerikansk mönstrad och röd botten färg på kulan.
Det dummaste man kan göra vid en infektion är att byta smycke. Då för du in mer bakterier och irriterar såret.
De är inte infekterat :) Kommer inget var eller så bara sårvätska och vitt läk gäga :) Läker bra nu bölden stör inte :)
Låt den vara. Tvätta morgon och kväll med koksaltlösning och låt den vara i övrigt, inte konstigt att den är irriterad. Gör det fortfarande ont? I så fall är den infekterad och du bör genast bege dig till vårdcentralen.
Medarbetare på Skor iFokus
Nä de gör inte ont :)