Rundat motiv, var?
Jag har länge tänkt att skaffa en klocka med vingar, klassiskt haha, eller en mandala. Placeringen jag har tänkt på är en halfsleev på underarmen, men börjar fundera på om ett objekt med den formen skulle passa på armen. Jag vill gärna ha mycket "luft i tatueringen", alltså inte så tätt sittande motiv bredvid varandra.
Motivbeskrivning: Om en klocka m vingar skulle placeras skulle det finnas brutna pärlband från klockan, också fjärilar och troligen en ros med (om det får plats).
Om en mandala skulle placeras skulle jag ha som hängande pärlband eller "trådar" så att säga under (som i en ljuskrona) och en fjäril… Möjligtvis en text också inte bestämt :)
Klockan alt. mandalan är viktigast av dessa motiv på beskrivningarna
Har ni runda motiv tatuerade och i sådana fall var?
Tips på var jag skulle kunna sätta detta?
Tack!

Skulle nog tipsa om lår eller rygg :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#1 Tack! Lår är inget för mig då jag inte är nöjd med dem men rygg skulle kunna vara något :) mitten/nacken tycker jag börjar bli väldigt vanligt så det hoppar jag helst över kanske skuldra och sida eller liknande :P
Hmm.. Vad tror du om det? kanske bygga på och göra fram mot axeln/nyckelben senare
Nu tänkte jag på mandalan :P
Om du gör på låret så kanske du blir nöjd med dem! ;)
#4 Haha gullig du är! ^^

#2 Jag tycker det låter som en bra idé med skuldra och sen bygga ut den mot nyckelbenen eller ev. ner mot armen eller ner över ena sidan av ryggen :)
#& Ja tack :) Ner mot ryggen låter mest lockande i nuläget :) .. Tror du man kan ha de där hängande "trådarna" på skuldran då även m man bygger ut den senare? :)
Har också funderat på att göra något mer rundat, då kommer jag antagligen placera tatueringen på foten eller mellan skuldrorna, lutar åt foten då jag inte vill ha något för stort. 🙂
~mikkan
Låren är ett perfekt ställe för runda motiv :D!

#7 Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar, men jag tänkte att man kunde ha "trådar" hängande över ryggen.
Här är en bild på ungefär det jag menade, nu är det ju en bild på en drömfångare men du kanske förstår min poäng? :)
#10 Ja precis det är så jag menade ^^ med trådarnas form , men lite mer som en ljuskrona, omlott så att det inte är några lösa ändar… www.bedroomspark.com/wp-content/uploads/2014/09/elegant-black-chandelier-for-bedrooms.jpg

#11 Tror den passar bra på ryggen :) Men också under brösten, lite ovanför magen skulle nog den sitta fint.
#12 åh! smart!!! :)