Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1796 ggr
elinany
0

Sugen på näspiercing, tips?

Hej! Jag är en tjej på 14 år som väldigt länge velat pierca mig. Just nu står det mellan näsan eller tungan. Men är väldigt nålrädd, spruträdd osv och väldigt orolig att det ska göra ont.. Har  ni piercat er på något av dessa ställen som kan berätta vad ni tyckte? Hur ont det gjorde, läkning, svullnad mm. Och vilken piercing skulle ni rekommendera? Tacksam för svar 🙂

Bill&Bull
0

Har haft i tungan, var sjukt rädd att det skulle göra ont men det kändes knappt. Sen är det väldigt olika de där med smärtgräns så även om det gör ont eller inte på någon så kan det vara annorlunda för dig :) Tyckte det gjorde mer ont efteråt och var lite knöligt att äta. Slutade dock med att jag tog ut den då det inte funka för mig. Men du kan också tala om för den som piercar att du är rädd och vill ha lite info osv. Lycka till! :)

||My Love For Animals Is Immortal||

elinany
0

Jo jag har hört att folk tycker det gör väldigt ont efter man har piercat tungan för att den svullnar och att de flesta fått klara sig på tex soppa och yougurt :)

Karmatarerskanise
0

Jag åt vanlig mat redan samma dag som jag piercade tungan. Så det är individuellt.

[1990]
0

Jag gjorde första gången i näsvingen, den krånglade och gjorde ont då "piercaren" tagit med pistol. Har tagit där igen hos en riktig piercare samt har septum (bla). Gör inte så ont, man riskerar inte att skada tänderna som med tungan, läketiden ärrelativt snabb. sen är det ju en piercing på utsidan jämfört med tungan, roligt att variera med olika smycken osv. :)

IceTee
0

Har tagit båda och tycker att tungan var mindre smärtsam när jag väl gjorde den men den var jobbigare under läketiden

Medarbetare på Skor iFokus