Min första tatuering!
Idag har jag varit och bokat tid. Så den 16e december, 3 dagar efter min 18 årsdag, så ska jag få min första tatuering. Såå spänd! Det blir två små tassar på handleden från min älskade katt. Funderar även på att skriva in min ena hunds namn på insidan av överarmen, när man ändå är där ;) Vill ha minnena kvar, båda två har betytt ich betyder fortfarande otroligt mycket för mig! Kommer uppdatera med bild/bilder när den/dom är gjorde! Här har vi tassarna :)
// MT ♥
Blev lite osäker på hur jag ska göra allt.. Min ena kompis kom med ett förslag att sätta kattens tass först och sen hundens tass, på underarmen. Men känns som om det skulle se liite konstigt ut. Och är osäker på att ha namnet på insidan av överarmen, kommer nog vilja ha en längre text där sen.. Såå, någon som har en idé vart man kan he namnet?! :) Vill ha nånstans där det är synligt. (Andra handleden är inget ställe, då jag har mina armband där ;) ) Och nån som har förslag på textfont som är lite otydlig? Som tex fonten "jey".
// MT ♥
Jag tittade jättemycket på dafont.com när jag skulle tatuera in mina barns namn. Är det 5 bokstäver i namnet kan du ha en bokstav på varje finger på ena handen.
Har kommit på att jag ska ha hundens namn , Kotte på sidan/nedanför tummen, i vitt bläck. Han finns där, men är inte så tydlig, precis som jag vill ha de ;)
// MT ♥
#4 det är få som tatuerar med enbart vitt pga att färgen lätt blir missfärgad och inte håller sig vit. Mitt tips är att överväga att göra en väldigt ljus grå istället.
Sajtvärd på Iller.ifokus