Min första tatuering
Igår gjorde jag äntligen min första tatuering. Har velat göra den super länge och igår blev man ju äntligen 18 och fick göra den. Har en lite fråga. Eftersom den sitter på underarmen hur skyddar jag den bäst så att inte jackan och andra kläder skaver mot tatueringen?
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Åh vad roligt, grattis! :D
Hm, alltså, jag skulle nog inte göra något alls mer än att använda armen och kläder som vanligt. Märker man att det skaver mycket kanske man kan typ linda in den med gasbinda under dagen eller nåt? Men jag har bara låtit mina 4 tatueringar vara, och då har jag ändå en på skuldran som BH-bandet skaver mot :p
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Grattis! Nu är du fast ;) har man gjort en så vill man ha fler. Jag skulle säga att du kan ha tröja mot tatueringen utan att oroa dig, en "slät" tröja eller vad jag ska kalla den, alltså inga pärlor eller liknande där som kan skava mot tatueringen, förutom de så tror jag det ska gå bra. :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Så jag behöver inte oroa mig om det lossnar små svarta bitar eller vad man ska kalla dem? Hade nämligen en tun långärmad kofta på mig idag och det såg lite ut som tatueringen blev utsmetad
Det svarta som lossnar är bläcket och de översta hudlagren, så det är ingen fara. Så gör alla tatueringar :) Hela tatueringen kommer att flagna av ett lager eller två innan den är helt läkt, i och med att det är som ett öppet sår. Du vet sårskorpor? ;)
Jättefint! :D Jag har funderat på att ha avtryck från mina råttor någonstans på mig ^_^
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Jättefin! :) håller med ovan, det kommer lossna lite och det ska de göra, kroppen håller ju på för fullt nu för att läka såret och då ramlar den skadade huden av och ger plats för den nya huden. Så sköt om den som du blivit rådd att göra så kommer det gå finfint! :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Åå vad bra då slipper jag oroa mig :D #5 det skulle säkert bli en super söt tatuering med små rått avtryck :D
Nu hoppar jag bara in här, har inte läst de andras svar. Men grattis :D Och, ha helst långärmat på dig så att tatuering en får så mycket skydd som vanligt (plasta EJ in den igen, som de flesta tyvärr gör). Viktigt att du använder rena plagg osv.Jag brukar sova med en handduk runt området under kvällarna för att man ska undvika att komma emot osv, speciellt om tatueringen är insmord :)
#8 Det är ingen fara att plasta in nya tatueringar de första nätterna.
#9 Under natten (då det enbart gäller några timmar) är väl ingen fara, men nu syftade jag på människor som har plast på 24/7. Man måste låta tatueringen andas!!!Vilket plastfolien vissa använder inte gör :)
#8 så du lindar in en handduk runt själv tatueringen?
Men hur gör ni så att tatueringen inte blir torr under nätterna? Märkte nämligen när jag vakna att den var torr av sig
#11 Jag har plast på tatueringar i 3-4 nätter.
Annars är det bara till att tvätta och smörja när du vaknar.
#11 Första nätterna gör jag så, lägger handduken mer som skydd runt bara då tatueringen är så kladdig. :) Nu när det är lite kallare om nätterna, kan man ha en långärmad tröja på sig också (en man inte är rädd om).
Smörj ett tunt lager när du känner att det behövs, när det känns stramt osv. Man känner direkt när tatueringen behöver smörjas. Om man smörjer för ofta och för tjockt lager, så blir det som med plastfolien - att det inte andas, viktigt att ett öppet sår gör det. Gjorde misstaget en gång, vilket slutade med en röd tatuering som sved och knappt ville läka. Lagom är bäst ;D
#13 får testa med en handduk för en långärmad tröja kommer jag svettas ihjäl i xD Men tack för alla tips och svar alla. Det uppskattades väldigt att ni alla var super snabba på att svara :)
Grattis till tatueringen :D Är själv sugen på att göra något liknande! Undrar om det där med att vira en handduk runt, hur får man den att stanna? :) jag tex är väldigt rörlig på natten, och man vill ju inte att handduken isåfall åker av..
// MT ♥
Tar en rätt så stor handduk och lägger den över sängen, sen använder jag den som ett täcke typ, över och under stället som är tatuerat :)
Tack så mycket :D Jag tog en liten handduk och linda runt den lös runt tatueringen och jag är också en rörlig person under nätterna men jag låg blickstilla när jag hade handduken runt armen
Jag har inte plast på alls (endast från och med att tatueraren plastat in den tills det att jag kommer hem)! Vaknar jag och tatueringen känns torr så smörjer jag in den och somnar om igen helt enkelt. 🙂