Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1286 ggr
PetitePuma
0

Cancerogent?

Min far påpekade just att det upptäckts att färgen som används i tatuering är cancerogent. Är det sant?

Rumblebee
1

Söker man på google så är det ingen nyhet, finns artiklar från 2010 som tar upp ämnet. Dock så är det inte hälsofarligt att tatuera sig, det kan däremot vara det beroende på vad färgen innehåller. Men såg mig vad som inte är hälsofarligt idag. Och hur länge sedan var det inte media skrev om att chips var cancerframkallande.

Cochon
0

Rumblebee har en poäng. :-P och jag tänker likadant, men något jag undrar över är varför bl.a. TV4 har gjort en så stor graj av det först nu, varför just nu? :-S

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Rödbull]1
4

Trams. Enbart trams. 

Det skylls hit och dit på att ALLT ger dig cancer. Lev livet, tatuera bäst fan du vill.. 

Knepigt att inte alla, inte ens många som är mer eller mindre sönder-tatuerade har cancer.

Men det är min åsikt, finns många som inte orkar ha en egen. Man måste ju tänka.

Afturelding
1

Visst är det så att det är mycket som är cancerogent, men jag tycker inte att vi ska se negativt på att problemet lyfts. Nu ska det tas stickprover på färger som finns i Sverige, och det är väl bara bra? Det är ju inte som att alla bläck kommer försvinna, men de som är mest skadliga kommer förhoppningsvis ersättas med något bättre, och det ser jag ingenting negativt i.

Sen kan man ju tycka att det är lite vinklat. Jag såg nog de flesta av TV4as inslag, och tyvärr är de inte alltid så bra på att skilja på sak och sak.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Udoon]
1

det jag reagaerade på när det var på tv om det var att han som var med  sa "vi har ingen aning om vad som är i dom här färgerna, men vi vet att det är giftigt" typ, känns inte jättetrovärdigt direkt… om det var så farligt så skulle det väl märkts innan?,  tatuering är ju inte direkt nån ny grej🤔 och som #3 sa, då skulle väl alla tatuerade ha cancer.

[Nelley]
0

Också socker, salt, sol sägs vara det. Vissa är ju mer känsliga och behöver inte bli som läderväskor för att få hudcancer, inget att oroa sej för tycker jag. Lev livet som sagt, och gör vad du (nästan😃) vill…