Frågor om piercing (snake bites)
Jag är väldigt sugen på att pierca snake bites, för det är så himla snyggt!
Men min mamma tycker att det är fult och är rädd att det kommer bli infekterat
Hur stor chans är det att det blir infekterat? kommer självklart försöka hålla det så rent som det går
och till sist, hur ont gör det, brukar det göra ont när man piercar sig runt det området, när ni pieracde er runt det området, hur ont gjorde det från 1-10
Skulle bli jätteglad ifall ni med lite mer koll kunde svara, är rätt okunnig än så länge men försöker lära mig mer.
Det gör inte så ont, kanske 3-4.. Har aldrig haft någon infektion i mina alls.
Blir däremot väldigt fula ärr.. Och ibland jobbigt på vintern om hålen blir torra. Gör väldigt ont.
Lyssna på din kloka mor och vänta, vill du verkligen ha det så kan du gott vänta tre år till. Om du nu fyllt 15, seriösa studios har 15 års gräns med målsman. Men vänta för guds skull några år tills du är vuxen ( mogen nog att ta ett sånt beslut)
Be om att dom ska trycka igenom båda nålarna direkt efter varandra istället för o göra klart en sida i taget. För det är bara när nålen tränger in som de gör lite ont. Har inte haft några större problem med mina. Skölv munnen med bakteriedödande och tvätta dom på utsidan med koksaltslösning. De svullnade upp lite och gjorde ont som fan för att jag inte kunde sluta leka med smyckena mot tänderna. Så de rekommenderar jag att du låter bli. Byt heller inte smycken för tidigt. Det gjorde också skitont. Men annars inga problem.
Nu har jag bara piercing på ena sidan, men tyckte inte alls det gjorde ont, typ 2/10 kanske. Gick superfort och läkte på 5 veckor (men bytte stav efter 6) Har haft min i 2,5 år. Inte haft problem hittills.
Alltså det beror ju på vilken skala, om tio är att bryta höften (vet inte hur ont det gör såklart) eller få benet avhugget och ett är att sticka sej på en nål… så är det väl 1.5. 😂Det finns så mycket smärta så det här med skalor är otroligt svårt.🙂
#4 Haha, ja x) Fast om man tänker sig en skala med bodymods, som tex olika piercingar, och inte att bryta höften, så kan man ju lättare få ett hum om någon skala :)
#5 Fast det är ju svårt om man varken har haft en piercing som gör mer eller mindre ont så man inte har nånting alls att jämföra med. 🤪
#6 Man får väl föreställa sig och ha lite fantasi 😉 Man brukar väl säga att örsnibben är bland det snällaste, och bröstvårtorna bland det värsta bland vanliga piercings. Och så kan man föreställa sig hur ont de två alternativen skulle göra. Och sen kan man se var på en skala mellan dessa två som läppiercing skulle vara. Inte så komplicerat egentligen ^^
#7 Svårt att föreställa sej hur det känns att pierca bröstvårtorna.😂Men som du vill, tycker dock inte det är så enkelt.🙂
Piercade mina snakebites för drygt tio år sedan nu och de har inte varit några problem för mig, läkte jättebra och har aldrig varit infekterade. Enda problemet jag hade var att de ibland fastnade i tänderna när jag åt vilket gjorde jävligt ont när de var nya. Läkte på 6 veckor skulle jag tro som det normala är. Nu har jag bara ena sidan kvar men det är för att jag har en monroe på andra sidan och jag tyckte inte det passade, annars hade jag haft kvar båda.
Gjorde inte jätteont, tog inte mina samtidigt men hade definitivt klarat av att göra det rent smärtmässigt. Klart det känns att pierca sig men inte det värsta jag gjort. Gick över väldigt snabbt.