500kr för denna tatuering?
Min närmsta tatuerare(bor 2 min gångväg) tar minst 500kr per sittning, men min fråga är då, kan jag få den mycket billigare om jag tar denna här tatueringen på ca 5 cm när jag åker till en större stad(då jag kan shoppa och ha kul samtidigt och göra det värt besväret och bensinpengarna). Eller bör jag förvänta mig att denna tatuering kostar ungefär 400-500kr?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Beror på studion. Vissa, om inte väldigt många har ett minimipris, oavsett hur liten och enkel tatueringen är. Men har du några studios i åtanke i en annan stad, så kan du bu alltid maila och fråga.
Tänk på att färg, nålar, och tid kostar. Om du får det billigare, skulle jag verkligen tro att du kan förvänta dig ett sämre resultat.
Tatueringar är något som är värt pengarna, om man nu inte blir totalt lurad, men nu utgår jag ifrån att allt görs rätt. Skulle det knappt kosta, så skulle då åtminstone jag ifrågasätta tatueraren.
De flesta verkar ha minimum på 1000:- Oavsett om tatueringen tar 5 min eller 3 timmar att göra så måste tatueraren desinficera ytor, plasta in ytor, använda nya nålar, använda färg och koppar till dessa, använda handskar osv. De skulle alltså inte tjäna något på att lägga ner tid och material på en liten tatuering som tar 5-10 min att göra om de skulle få 150:- för den. Jag tycker att 500:- låter billigt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
500 låter ganska billigt, om du får det billigare kanske inte resultatet blir det bästa! Kör på och lycka till med tateringen! :)
Bra att veta. :)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
500 kr brukar som sagt vara minsta pris hos många, så det låter rättvist :) Andra sätter pris på varje tatuering utan att ha ett standardpris så då kan det bli båda billigare och dyrare.
500 brukar vara det minsta.. Och det är ju trotts allt inte mycket pengar. Nålar och bläck kostar väldigt mycket pengar dessutom.
#7 Glöm inte lokal, det ingår ju också :)
Ja juste, 500 är väldigt billigt om man går till en seriös studio. Allt kostar, och sen ska konstnären ha lön också.
Det bästa om man ska göra väldigt små tatueringar är att passa på att göra dom medan man gör något större.