Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2383 ggr
Katarinaj
0

Läkning/infektion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde en tatuering på handleden för 1 vecka sen. Tredje dagen varade den. Sen har den inte velat läka ordentligt tvättade med sprit och fick den ren. Men det är som om tatueraren körde sönder huden. Där är sårskorpor som vid ett skrapsår det har jag aldrig varit med om. Gjorde tatueringen för att dölja ärr men risken är nu att det blir fler ärr och en jäkligt ful gaddning.

Katarinaj
0

I dag efter 1 vecka

Katarinaj
0

Efter 2 dagar

[Tilde]
0

Kan det vara en allergisk reaktion på färgen tro?

Rumblebee
0

Hur Gjorde du rent tatueringen de första dagarna och hur behandlade tatueraren den? För vara ska dom ju inte göra. Var gjorde du tatueringen? Visst kan en tatuering bli förstörd av att man själv vårdar den fel, men även tatueraren själv kan sabba den genom att inte använda taturingsmaskinen på rätt sätt eller att allt inte är fullt sterilt.

Katarinaj
0

Jag har en del tatueringar sen innan, dock många år sedan jag gjorde den senaste och på den tiden var det Helosansalva som gällde och har inte varit med om detta tidigare. Tatueraren tvättade med sprit. Det gjorde grymt ont när han gjorde färgläggning/skuggning i diamanten och det har det aldrig gjort när jag tatuerat mig tidigare, men tänkte att man är väl extra känslig på handleden. Jag tog av plasten efter ca tre timmar som han sa och tvättade av den med ljummet vatten. Skulle smörja med Bepanthen vilket de inte hade hemma på Apoteket så tog Helosan och den är ju numera helt fri från parabener och annan skit. Det var på torsdagen på lördag förmiddag var den helt full med var. Det verkar som om de skuggningar han gjorde i vissa av fälten i diamanten där körde han bort hela huden. Där är fördjupningar och verkar inte finnas någon färg kvar. Hela tatueringen är fruktansvärt öm. Skit också. Har gjort tatueringen på en studio i Hässleholm. Tänkte gå dit i morgon och visa den och se vad han säger. Riktigt besviken är jag. tack för svar. Bilden togs nu precis

[Tilde]
0

Ja du bör absolut gå dit och visa hur det ser ut… Inte kul att sånt händer! 😕 Hoppas det läker och att tatueraren kan hjälpa på något sätt.

Rumblebee
0

Finner det konstigt att han smörjde den med sprit. Det har jag aldrig varit med om med mina (har dock bara två). Helosan finns det fortfarande en hel del som använder även om bephanten råds av många. Men tror inte det är salvans fel alls. Tror det är tatueraren som ärligt talat gjort en massa fel.

Katarinaj
0

Var hos tatueraren i går och han höll med om att den inte var fin och inte ska se ut så. Han ville inte ta på sig att det skulle vara hans fel utan att jag nog inte tålde färgen eller hade husdjur hemma. Andra som sett den säger att han helt enkelt kört bort huden där han skuggat i tatueringen. Jag sa detta till honom men nej så var det inte. Han erbjöd sig att fylla i den när den läkt, för det höll han med om i alla fall att färgen kommer att vara borta där den är så sårig. Har fått ha nät på som man har vi brännskador. Så här ser den ut i dag och man ser att linjerna som är diamantens kontur ligger olika djupt..

Ladydragon
0

Kan typ inget om tatueringar….men undrar ändå lite kan ärren som du redan har påverkat tatueringen/läkningen av den??

Rumblebee
0

Ja det är svårt sånt här. Rent krasst borde du väl kunna få pengarna tillbaka om du vill det, kanske höra med Konsumentverket? Fast det är skitsnack (ursäkta mitt ordval) att det skulle kunna bli sådär av husdjur. Och vad gäller TS ärr så verkar de inte vara så pass grova så att de skulle få tatueringen att bli förstörd. Skulle inte ha vågat påta den tatuerRen sätta några nålar mot min hud efter ett sådant resultat

[Tilde]
0

Fattar inte heller hur husdjur skulle kunna göra det sådär?

Zadeira
2

Jag tycker det ser ut som om du fått nån reaktion mot färgen. Det ser inte ut att vara likadant på de svarta konturerna runt, och den vanligaste färgen man reagerar mot är ju den röda färgen.

Jag tycker du bör fråga tatueraren om vilka färger han använt. Min tatuerare skriver alltid ut ett "kvitto" där det står exakt vilka färger, märken osv han har använt i tatueringen så att man kan kolla om det skulle bli någon reaktion. 

I fortsättningen hade jag gått till en annan tatuerare. Även om denna erbjudit sig att fylla i färgen igen när det läkt ordentligt osv så hade jag inte vågat lita på att det skulle bli annorlunda nästa gång. Jag hade gått till någon annan tatuerare redan nu och bett dem kolla på det och lämna sin åsikt om varför det ser ut som det gör nu.

[rumelle]
1

Jag håller med om att det kanske vore bra att gå till en annan tatuerare för att få en "second opinion". Gå till någon som har många års erfarenhet, de borde ha hört om eller sett det mesta för att kunna avgöra om det verkar vara en reaktion på färgen eller inte.

Katarinaj
0

Tack för era svar. Jag kommer inte att låta den tatueraren fylla i den som han sa att han kunde göra när den läkt. Ärren jag har på handleden är väldigt tunna, det blev lite nyansskillnad i färgen där mina ärr var men det e helt ok det var inget som tatueraren kunde påverka. Tyckte själv också att han skulle erbjudit mig åtminstone hälften av pengarna tillbaks. Grymt besviken i alla fall.  Får gå till en annan tatuerare och gör några stjärnor eller något runt diamanten så försvinner fokuset på den lite grann.