Näspiercing, läketid, smyckesstorlek?
Hej! Vill bara ha lite råd.
Piercade min näsa igår med pistol (är fullt medveten om att kanyl är bättre), tänkte bara höra om nån har nån koll på hur många mm smyckesstaven är i läksmycket? Och hur många veckor det ska läka? Dom sa 12veckor men har hört folk säga 6-8 veckor? Sen när man ska byta smycke, hur många mm ska man ha då? Tacksam för svar!! :)
Vänta tills att den inte gör ont, varar, blöder etc :) Då är den förmodligen läkt. Vad det gäller strl kan du ha vad hu vill, så länge smycket är ämnat för näsa. De flesta brukar väl vara 1,2-1,6mm tror jag?
Okej, tack så mycket!:)
#1 är inte näsvingen betydligt mindre som ett örsnibbs örhänge man köper i vilken glitter butik som helst?
1,2 och 1,6 låter väldigt stort (har 1,2 i labret och 1,6 i navel, bröstvårtor och septum)
Min näsvinge är gjord med 1,2. Men när man köper smycken verkar det mesta finnas i 0,8 och 1,0 så jag antar att det är vanligare.
Min gjordes också i storlek 1,2. Töjde upp till 1,6 men gick ner till 1,2 igen. Vill man ha stav i så verkar dom bara finnas i 1,0 och neråt
In vestigiis lupi...
Jag får ta och kika i lite butiker här framöver. jag har ju ändå lite tid på mig :)