Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1113 ggr
linda88
0

Ta bort tatuering

Någon som tagit bort en tatuering? Vill ta bort tatueringen jag gjorde som 15 åring. Den sitter på höftbenet, svart o ca 3 x 3 cm stor. Nyfiken på före och efterbilder samt hur många behandlingar de behövdes.

fuzzie
0

Oftast så gör borttagningar av tatueringar grymt mycket ondare än själva tatueringen och man brukar behöva göra mellan 3-5 behandlingar minst, om jag förstått saken rätt. Så de flesta tycker att det är bättre att helt enkelt bara göra en cover up. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

linda88
0

Smärta har ja inga problem med och jag vill inte göra cover upp då jag tycker placeringen är helt fel.

fuzzie
0

Ok, men då får nog någon annan med erfarenhet av denna procedur svara istället då 😛

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Udoon]
0

det blir iallafall oaftast ärr där tatueringen suttit, så det kommer syns ändå sen, men det kanske du vet om redan?

FreddieFairlane
1

Har ingen erfarenhet av det själv men kan berätta lite av vad jag vet.

Gå till en klinik som delvis jobbar med att ta bort tatueringar. Gå inte till en tatuerare som har en laser. De är i många fall för svaga för att ta bort pigmenten tillräckligt mycket, och är i första hand till för att bleka och sedan göra en coverup.

Undersök om du istället kan gå till en  klinik som sysslar med plastikkirurgi. Då kan de skära bort hela tatueringen och sedan ta bort ärret som blir.
Det tar oftast ganska många behandlingar innan en tatuering inte är synlig, så därför kan detta ibland vara billigare.

Om du tar bort den med laser, och sedan solar, så finns det risk för att du kommer ha en vit fläck där din tatuering suttit. Men vet inte om detta alltid förekommer. Och en laser slår sönder pigmenten så att de flyter ut i blodet. Och är tatuering gjort med inte allt för bra bläck (vilken är möjligt eftersom du gjorde den när du va 15) så kan det leda till blodsjukdomar. Men detta är dock ganska ovanligt vad jag vet.