Hjälp med text & plats (Tatuering)
Jag har länge tänkt att jag vill ha en tatuering med texten "Ärren i min själ är ett tecken på att jag har levt".
Men… jag är inte säker på att jag vill ha den på svenska? Däremot har jag försökt översätta den så att den får samma innebörd och inte låter helt konstig, men jag tycker det är svårt? Vad tycker ni? Kan man ha den på svenska? Hur översätter man det så att det låter bäst?
Sen var det det med placeringen, jag hade länge tänkt att mina armar skulle vara fria från tatueringar, men den här texten är något som jag vill att jag själv ska kunna se. Så jag har tänkt om lite, övervägde att ha den på insidan av underarmen, då ser jag den själv bra. Men sen kommer tankarna om att "det är så jävla vanligt, alla har det, det ser tråkigt ut", samtidigt som jag vill att omvärlden också ska se den, då funderade jag på att ha den på utsidan av underarmen, men det kanske ser helt galet ut?
Vad tycker ni? Fram med era åsikter gott folk! :)
Jag tycker att svenska ibland kan ha en viss tendens att låta lite… töntigt. Engelska har en lite coolare klang. Dock tycker jag det är lite häftigare med en "mystisk" tatuering, det är fler som kommer förstå vad du har skrivit om du skriver den på engelska medans så fort du kommer utomlands med en svensk tatuering blir den lite exotisk och spännande. Sånt gillar jag! ^^ Dessutom kan man då koppla den till sitt ursprung och även det tycker jag är viktigt. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Ska du översätta till ett språk du inte själv kan så tänk på att du hittar någon som ksn det språket oc kan översätta åt dig, tex en språklärare. Ett råd bara, för jag själv skulle aldrig våga lita på google translate eller andra forum svar. Har du försökt att översätta den på engelska och hur har det blivit?
Nej det är att översätta den till engelska alltså.
The scars in my soul is a hint that I've lived
The scars in my soul is a sign that I've lived
Fast jag tycker inget av dem låter bra?
Näe jag bara tänkte höra vad folk tyckte.
Dom låter helt okej i mina ögon. Här är lite alternativa översättningar : The scars in my soul shows my life My scarred soul means I've lived My scarred soul depicts my life The scars in my soul shows that I have lived The scars in my soul shows that I have been alive The scars in my soul contain my life Lite brainstorming :P
Fänk jo!
Ja, det är ju det, haha.
Får klura lite till innan jag bestämmer mig helt ;)
Tack för hjälp, tankeverksamhet och engagemang! :D
Det bästa är ju om du tar alla möjliga kombinationer, då kan du inte bli missnöjd!..Eller? :D
#6 Haha, idiot säkert! :-D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag ska tatuera in texten: "never be ashamed of a scar, it simply means you were stronger than whatever tried to hurt you". Vet inte om det stämmer helt in på det du vill framföra, men det är det ända jag kan komma & tänka på som är liknande :)
// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara